Do Komisji Nadzoru Finansowego 6 lipca 2011 roku trafił prospekt emisyjny Banku Pocztowego. Bank oferuje produkty finansowe we własnych oddziałach, jak również w sieci sprzedaży Poczty Polskiej. Planuje się, że oferta publiczna Banku Pocztowego będzie miała miejsce już w II połowie 2011 roku.
Bank Pocztowy przy realizacji prospektu emisyjnego, w całym procesie upublicznienia, korzystał z pomocy Domu Maklerskiego BZ WBK, który jest Oferującym i Wyłącznym Menadżerem Oferty. Dodatkowo, Doradcą Finansowym banku został Bank Zachodni WBK S.A., Doradcą prawny Allen & Overy, A. Pędzich sp. k. zaś Audytorem – Ernst & Young Sp z o.o.
Sieć sprzedaży produktów finansowych Banku Pocztowego jest mocno rozbudowana, co niewątpliwie stanowi jego atut. W jej skład wchodzi niemalże 2,2 tys. placówek, znajdujących się w całej Polsce. Mowa tu zarówno o stanowiskach finansowych zlokalizowanych na Poczcie Polskiej, ale też o placówkach dedykowanych. Dzięki temu Bank Pocztowy może oferować swoim klientom szeroki dostęp do utrzymywanych na kontach środków finansowych. Jednocześnie, warto zaznaczyć, że Bank Pocztowy jako jeden z nielicznych banków w Polsce, dzięki swojej skali sieci sprzedaży ma szansę dotarcia i zdobycia klientów mieszkających w małych miejscowościach.
W ofercie Banku Pocztowego znajdują się standardowe bankowe usługi detaliczne i rozliczeniowe. Bank stawia na segment klientów indywidualnych, choć równie dynamicznie rozwija się w dziedzinie bankowości instytucjonalnej. Obsługuje już ponad 170 tys. mikroprzedsiębiorstw.
Tylko w tym roku Bankowi Pocztowemu udało się pozyskać ponad 100 tys. nowych klientów detalicznych i mikrofirm, w związku z czym po pierwszej połowie 2011 roku bank obsługiwał już łącznie prawie 910 tys. klientów. Rośnie też dynamika wzrostu sprzedaży kredytów i depozytów Banku Pocztowego, bowiem sprzedaż depozytów detalicznych wyniosła 1 mld zł, a kredytów – hipotecznych 306 mln zł, a konsumpcyjnych 276 mln zł. W stosunku do 2010 roku dynamika wzrostu sprzedaży lokat wyniosła 131%, kredytów hipotecznych – 213%, a konsumpcyjnych – 116%.
Dynamiczny rozwój Banku Pocztowego spowodował, że jego właściciele postanowili uruchomić procedury, dążące do wejścia banku na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Dzięki poczynionym ruchom, możliwe będzie pozyskanie kapitału przez Bank Pocztowy przez publiczną emisję akcji. Unikalny w skali polskiego rynku model biznesowy działalności banku sprawia, że oferta giełdowa Banku Pocztowego może spotkać się ze sporym zainteresowaniem.
M.M. – bankowynet.pl
źródło: Bank Pocztowy