piątek, 30 lipca, 2021
Strona głównaAktualnościPlany Banku Pocztowego

Plany Banku Pocztowego

Plany Banku PocztowegoDo końca bieżącego, 2011 roku, Bank Pocztowy ma plan pozyskania około 250 tysięcy nowych klientów detalicznych. To ambitne założenia, aczkolwiek nie są one jedynymi celami banku. Bank Pocztowy rozważa bowiem wejście na Giełdę Papierów Wartościowych. Jego debiut mógłby nastąpić już w drugiej połowie 2011 roku. Oprócz tego chce sprzedać w tym roku kredyty na łączną sumę 1 mld zł. Takie informacje na temat dalszej strategii funkcjonowania podano na niedawnej konferencji Banku Pocztowego.
Początkowo, w 2010 roku przedstawiciele Banku Pocztowego ogłaszali, że chcą pozyskać 220 tys. klientów detalicznych. Teraz plan został podwyższony, z uwagi na to, że w pierwszych 4 miesiącach 2010 roku został mocno przekroczony plan akwizycji. Z tego względu podwyższono założone plany.
W ubiegłym roku bankowi udało się pozyskać w sumie 153 tys. klientów detalicznych, co na koniec 2010 roku dało mu 643 tys. klientów indywidualnych. Do tego należy doliczyć także klientów instytucjonalnych, których było 171 tys. Pod koniec ubiegłego roku Bank Pocztowy szczycił się w sumie 813 tys. klientów, co oznacza, że ich liczba zwiększyła się o 320 tys. Pod koniec kwietnia tego roku Bank Pocztowy miał już 875 tys. klientów. Jest to spory wzrost, który pozwala na prognozowanie, że Bank Pocztowy osiągnie wytyczone cele.
Bank Pocztowy ma zamiar rozbudowywać sieć mikrooddziałów, tj. placówek bankowych zlokalizowanych w urzędach pocztowych. Do czerwca ma powstać 20 kolejnych takich miejsc. Bank Pocztowy, jako spółka posiada strategię utrzymywania dynamicznego trendu wzrostowego. Z założenia, po wejściu na giełdę bank chce właśnie to proponować swoim potencjalnym inwestorom. Jednocześnie jednak, Bank Pocztowy stara się kontynuować działania odnoszące się do długu podporządkowanego.
Bank Pocztowy ogłosił, że otrzymał już plany giełdowe i wybrał oferującego. Ma już doradcę prawnego, a w chwili obecnej zastanawia się nad realizacją IPO w II połowie 2011 roku. Wszystko odbywa się, więc zgodnie z założonym harmonogramem działań.
Warto wspomnieć, jaka była sytuacja finansowa banku w ubiegłym roku. Otóż, zysk netto wyniósł w Banku Pocztowym w 2010 roku 14,4 mln zł, zaś wskaźnik kosztów do dochodów wynosił 88%. Współczynnik wypłacalności Banku Pocztowego szacowany był na 13%. Wskaźnik kredytów udzielonych przez Bank Pocztowy do utrzymywanych w nim depozytów wynosił w 2010 roku 68,8%, przy czym rok wcześniej był na poziomie 57,6%.
Depozyty w ubiegłym roku wzrosły w Banku Pocztowym o 3,75 mld zł, a kredyty o 38%, czyli do kwoty 2,58 mld zł. Wskaźnik kredytów zagrożonych w banku jest niewielki i wynosi 7,4%. Tylko w okresie od stycznia do kwietnia 2011 roku Bankowi Pocztowemu udało się sprzedać kredyty, mające wartość ponad 500 mln zł, co pozwala twierdzić, że w 2011 roku bank sprzeda kredytów na założoną kwotę, ponad 1 mld zł.
M.M. – bankowynet.pl
źródło: Bank Pocztowy

Podobne wpisy

1 KOMENTARZ

  1. grunt aby bank nie stal w miejscu, przyklad aktywnej polityki to np Getin, swietne depozyty, duza dostepnosc kredytowa i w ciagu roku zaaowocowalo to duzym krokiem do przodu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Najpopularniejsze