1.5 C
Warszawa
sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościGetin Bank zwraca pieniądze za niechciane polisy

Getin Bank zwraca pieniądze za niechciane polisy

getinbank_oddaje_pieniadzeOferowanie przez banki bezpiecznych, długoterminowych lokat z wysokim oprocentowaniem skłania klientów do zdeponowania w nich nawet wszystkich swoich oszczędności. Trzymanie pieniędzy przysłowiowej skarpecie powoduje utratę ich realnej wartości nabywczej w czasie. Wszystkiemu winna jest inflacja, czyli wzrost cen dóbr i usług konsumpcyjnych. Dzięki ulokowaniu pieniędzy na lokatach lub kontach oszczędnościowych można uniknąć takiej sytuacji.

Podobny tor rozumowania obrali klienci Getin Banku. W momencie, gdy doradcy banku oferowali im długoterminowe lokaty, chętnie złożyli oni na nich swoje pieniądze. Wielu niestety nie było świadoma wszystkich warunków inwestycji. Przede wszystkim, klienci byli wprowadzeni w błąd przez sprzedawców. Ci ostatni informowali klienta, że lokuje pieniądze na bezpiecznej lokacie, gdy tymczasem trafiały one na polisę inwestycyjną, z której nie tak łatwo jest zrezygnować.

Getin Bank miał do końca poprzedniego roku w swojej ofercie dla klientów indywidualnych kontrowersyjne polisy inwestycyjne. Czasem klienci dopiero po upływie kilku miesięcy dowiadywali się, że ulokowali środki na polisie inwestycyjnej, a nie na lokacie. Bank w przypadku tych produktów inwestycyjnych pobierał regularnie opłaty za zarządzanie. W rzeczywistości, polisa inwestycyjna była umową ubezpieczeniową na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym.

Jeśli klient, który zorientował się, że jego środki nie znajdują się na lokacie, chciał je wycofać z Getin Banku, musiał zgodnie z umową ponieść opłatę likwidacyjną, która w rzeczywistości wynosiła niemalże 100% sumy depozytowej.

Jedyną drogą dla oszukanych klientów było złożenie w Getin Banku reklamacji. Tak uczyniło wielu klientów, a bank po przeanalizowaniu każdej ze spraw indywidualnie, wielu klientom wysłał pozytywne rozpatrzenie reklamacji. Reklamacja zostanie najpewniej uwzględniona wówczas, gdy bank stwierdzi z dużym prawdopodobieństwem, że pracownik banku lub pośrednik sprzedający polisę inwestycyjną nie dochował standardów przy sprzedaży tego produktu. Klienci nie byli często informowani o tym, że polisa inwestycyjna obciążona jest dużym ryzykiem, a oprocentowanie i zyski takiej formy inwestycji nie są pewne. Klienci mogli też nie wiedzieć, że przez dłuższy czas nie będą mogli skorzystać ze swoich środków finansowych.

W Getin Banku nie ma już polis inwestycyjnych z horyzontem czasowym dłuższym niż 4 lata. Od 1 stycznia 2013 roku w ofercie banku znajdują się już wyłącznie ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym depozytowym.