sobota, 4 grudnia, 2021
Strona głównaAktualnościChargeback zwrot gotówki gwarantowany

Chargeback zwrot gotówki gwarantowany

Chargeback zwrot gotówki gwarantowany Chargeback to procedura, która chroni użytkowników kart kredytowych, płatniczych oraz debetowych. Dzięki niej, jeśli płacisz kartą, a nie otrzymujesz produktu czy usługi, albo też Twoje konto obciążone zostało kwotą wyższą niż powinno, możesz żądać zwrotu środków. W walce o należność wesprze Cię bank oraz agent rozliczeniowy.

Coraz chętniej i częściej korzystamy nie tylko z kart płatniczych, ale także zakupów internetowych. Usługa chargeback – „obciążenie zwrotne”, powstała właśnie z myślą o użytkownikach często dokonujących zakupów „na odległość”.

Kupując w sieci w zasadzie nie jesteśmy w stanie sprawdzić jakości towaru/usługi oraz uczciwości sprzedawcy. Jego wiarygodność oraz wypłacalność gwarantuje poniekąd agent rozliczeniowy.

Ale po kolei… Czym jest chargeback? Jak z niego skorzystać? Wybierasz się na wakacje bądź w podróż służbową? Za usługi touroperatora oraz bilet lotniczy zapłać kartą – nie ważne czy płatniczą, debetową, kredytową czy przedpłaconą, wszystkie objęte są gwarancją chargeback.

Jeśli zapłaciłeś kartą, a nie otrzymałeś produktu lub usługi, bądź też z Twojego konta została pobrana wyższa czy podwójna należność, powinieneś to czym prędzej zgłosić bankowi. Bank (wydawca karty) przyjmie reklamację, a następnie przekaże ją agentowi rozliczeniowemu, który wyjaśni nieporozumienie ze sprzedawcą/ dostawcą usługi.

Jeśli agent rozliczeniowy uwzględni reklamację, przelewa on odpowiednią sumę na konto banku (ten na rachunek klienta), a sam dochodzi roszczeń u sprzedawcy. To bowiem na akceptancie karty (sprzedawcy) ciąży obowiązek uregulowania należności.

A co w przypadku, gdy akceptant karty okazuje się niewypłacalny? Wówczas należność zobowiązany jest wypłacić agent rozliczeniowy.

Gwarancją chargeback objęte są wszystkie rodzaje kart sygnowanych logiem VISA bądź MasterCard. Banki jednak niechętnie informują klientów o tej usłudze, bowiem procedura jest kosztowna, czasochłonna i wymaga zaangażowania wielu stron – banku, agenta rozliczeniowego, akceptanta karty.

Poza tym duża ilość uzasadnionych reklamacji, może znacząco wypłynąć na kondycję finansową agenta rozliczeniowego – kilka lat temu bankrutująca linia lotnicza Air Polonia, omal nie pociągnęła za sobą na dno, jednego z największych w Polsce agentów rozliczeniowych – e-Card. A jak wiadomo bankom nie szczególnie zależy na budowaniu nieporozumień z instytucjami z sektora finansowego.

Więcej o usłudze chargeback oraz odzyskiwaniu odszkodowań od upadających biur podróży przeczytasz w tekście Upadłość touroperatora. Jak odzyskać pieniądze?

Podobne wpisy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Najpopularniejsze