Darmowe konto, bezpłatne przelewy, atrakcyjne oprocentowanie – taką ofertę znajdziemy w większości banków. Rynek produktów finansowych jest nasycony, dlatego banki poszukują nowych sposobów przyciągnięcia klienta. Jednym z “wabików” jest darmowy pakiet assistance.
Assistance kojarzony jest zwykle z dodatkowym pakietem ubezpieczeniowym wzbogacającym polisę samochodową. Od kilku lat dynamicznie wzrasta popularność usługi zwanej bancassistance.
Czymże jest ten tajemniczy produkt? To dodatkowa, zwykle gratisowa polisa, którą banki oferują klientom otwierającym rachunek osobisty, konto firmowe, deponują pieniądze na lokacie czy zaciągają kredyt.
Na jakie usługi mogą liczyć klienci w ramach bancassistance? Oferta jest zróżnicowana. Zwykle pakiet assistance powiązany jest z danym produktem finansowym, tym samym dopasowany do potrzeb klienta. Otwierającym konto osobiste, zwykle oferowany jest bonus w postaci dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego wraz z możliwością skorzystania z prywatnych usług medycznych. Kredytobiorcy, w zależności od rodzaju zaciągniętego zobowiązania liczyć mogą na – pomoc specjalistów w zakresie napraw sprzętu AGD, RTV, PC czy nagłych awarii w przypadku kredytu hipotecznego, czy assistance w zakresie pomocy drogowej, gdy decydują się na kredyt samochodowy.
Specjalna oferta bancassistace została przygotowana dla przedsiębiorców. Posiadającym rachunek firmowy, oferowana jest pomoc w zakresie usuwania awarii w firmie – np.: pomoc specjalisty z zakresu IT, ślusarza, montera, hydraulika, itp. Właściciele firm mogą skorzystać także z assistance, zawierającego w pakiecie pomoc prawną czy dodatkową opiekę medyczną, dla siebie i pracowników. Wiele banków w ofercie assistance dla firm, przewidziało „pakiet drogowy”, gwarantujący naprawę, holowanie pojazdu służbowego, pomoc w dotarciu na miejsce i alternatywny transport.
Oferta bancassistance, podobnie jak bancanssurence, jak na powyższym przykładzie widać, jest zróżnicowana. Na polski rynek „bankowy assistance” dopiero wkracza, ale zgodnie z prognozami specjalistów jest to sektor intensywnie rozwijający się. – Co trzeci Polak posiada assistance, a 1/3 posiadających assistance faktycznie z tych usług korzystała. Natomiast aż 90% badanych, którzy skorzystali z usług assistance było z uzyskanej pomocy zadowolonych – podczas 6. Forum Assistance, które odbyło się 10 maja w Warszawie, informował Krzysztof Szczerbacz. Zdaniem reprezentującego ARC Rynek i Opinia fachowaca, rodacy chętnie sięgają po ofertę dodatkowej polisy – Badani przez nas Polacy niemal zgodnie stwierdzili, że usługi assistance dodane do oferty bankowej, uatrakcyjniają tę ofertę. Co więcej, ponad połowa badanych chętniej wykupiłaby dodatkowe produkty banku, w którym oferowane są usługi assistance – mówił K. Szczerbacz.
A które banki tego typu ofertę przygotowały? Dodatkowy pakiet assistance połączony z rachunkiem firmowym przygotował, m.in.: Alior Bank oraz Kredyt Bank. Ich ofertę sprawdzisz możesz na bankowynet.pl w zakładce konta osobiste.