Co to jest Internetowe Konto Bankowe?
Otóż dobie cyfryzacji i nowoczesnych technologii również banki wychodzą naprzeciw naszym oczekiwaniom oferując Konta Internetowe. Jest to nic innego jak rachunek oszczędnościowo-kredytowy, dający posiadaczowi możliwość wykonywania operacji za pomocą Internetu, SMS, WAP, czy telefonu.
Możemy wyróżnić dwa typy takich produktów:
1. Konta wyłącznie internetowe, oferowane wyłącznie przez banki internetowe, zwane wirtualnymi. Komunikacja z odbywa się wyłącznie za pomocą kanałów elektronicznych. Nie istnieje żaden fizyczny oddział banku, a on sam istnieje tylko i wyłącznie, jako system komputerowy (obecnie w Polsce istnieją trzy takie banki: mBank, Inteligo oraz Volkswagen Bank direct). Sprawę “okienek kasowych” spełniają rozbudowane sieci bezpłatnych bankomatów oraz wpłatomatów.
Zalety:
- brak deklaracji miesięcznych wpłat;
- wysokie oprocentowanie oszczędności;
- niskie opłaty, prowizje i oprocentowanie kredytów.
2. Konta z dostępem przez Internet, stały się praktycznie standardem, posiadają zarówno cechy klasycznego konta ROR z możliwością skorzystania z sieci fizycznych placówek wybranego banku oraz dostęp do konta poprzez kanały elektroniczne. Już praktycznie wszystkie tradycyjne banki uruchomiły tego typu usługi, więc można powiedzieć, że jest to standardem (wymaga jednak podpisania dodatkowej umowy – dla przykładu: iPKO, CitiHandlowy, Multibank).
Zalety:
- sieć placówek.
Wspólne cechy korzystania z kont przez Internet:
Dzięki potędze Internetu jesteśmy w stanie bez wychodzenia z domu, w kilka minut założyć konto. Taka możliwość pozwala na znaczne oszczędności nie tylko czasu, ale i pieniędzy, które wydamy na znalezienie odpowiedniej oferty w tradycyjnym banku. Dodatkowo znacznym udogodnieniem jest dostęp do konta z praktycznie każdego miejsca na Ziemi przez całą dobę 7 dni w tygodniu. To w konsekwencji daje możliwość dużo szybszej realizacji zleceń.
Podsumowanie:
Głównym argumentem przemawiającym za wirtualnymi bankami są oczywiście pieniądze – zarówno wyższe oprocentowanie wkładów, jak i dużo niższe opłaty lub w wielu przypadkach ich brak (za prowadzenie rachunku, za przelewy wewnętrzne, do US, do ZUS itp.) powodują, że liczba osób korzystających z usług bankowości internetowej lawinowo rośnie. W październiku 2008 roku liczba klientów mBanku przekroczyła 2 mln. Niewątpliwie moda i najnowsze osiągnięcia technologiczne przyczyniają się do tego, że jak podają reklamy, statystycznie, co 2 minuty ktoś zakłada w mBanku konto internetowe.
Oferta on-line: konta osobiste | konta młodzieżowe | rachunki dla firm