Konferencja Skuteczne i efektywne narzędzie zarządzania i zapobiegania ryzyku nadużyć – Whistleblowing, czyli ujawnienie przez pracownika nielegalnych, niemoralnych lub bezprawnych praktyk dokonywanych w miejscu pracy – poprzez poinformowanie osób, które są zdolne do podjęcia skutecznych działań dla ich powstrzymania.
Wystąpienie Whistleblowera z Poczty Polskiej.
Pierwszy raz w Polsce, na konferencji wystąpi whistleblower, który podzieli się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami dlaczego whisteblowing opłaca się zarządzającym.
Swój udział w dyskusji panelowej potwierdziła Pani Minister Julia Pitera, Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Pełnomocnik Rządu ds. Opracowania Programu Zapobiegania Nieprawidłowościom w Instytucjach Publicznych.
Moderator dnia specjalnego: Piotr Hans, Audytor Wewnętrzny, Grupa Kapitałowa NOVOL Sp. z o.o.
Kluczowe tematy spotkania:
- whistleblowing – sztuka skutecznego (nie) ujawniania nadużyć przez pracowników,
- dlaczego whistleblowing opłaca się zarządzającym?
- rola mediów w nagłaśnianiu tzw. nieprawidłowości,
- prezentacja przebiegu konkretnego zgłoszenia – proces analizy zgłoszeń,
- jak działa Hot-Line w praktyce firmy? – 4 CASE STUDIES,
- dlaczego warto wdrażać rozwiązania Hot – Line?
- co można stracić i jakie są koszty osobiste dla whistleblowerów?
CASE STUDY:
- Eli Lilly Polska.
- Abbott Laboratories.
- Mercedes Benz Polska.
- Grupa Nowy Styl.
Prelegenci reprezentują firmy i instytucje:
- Abbott Laboratories.
- Eli Lilly Polska.
- Fortis Bank Polska SA.
- Linia Etyki Sp. z o.o.
- Fundacja im. Stefana Batorego.
- Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
- Mercedes Benz Polska.
- Narodowy Bank Polski.
- Grupa Nowy Styl.
Whistleblowing przez wielu będzie odbierany jako „donosicielstwo”, rzadko kiedy jako „ujawnianie w dobrej wierze”. To negatywne myślenie bierze się przede wszystkim z założenia, że osobą informującą o nieprawidłowościach kieruje chęć zemsty, zysku, sławy czy zazdrość o sukcesy innej osoby. W jakimś stopniu jest to uzasadniona obawa firm przed wdrożeniem rozwiązań hot – line jako mechanizmów służących rozwiązywaniu wewnętrznych konfliktów organizacji.
Podczas spotkania będę mogli Państwo uzyskać wiele bardzo ciekawych i przydatnych wiadomości, miedzy innymi: co kieruje whistleblowerami, jak analiza korzyści i kosztów określonych zachowań przekłada się na skłonność do faktycznego ujawniania informacji oraz jakie korzyści z whistleblowingu odnosi organizacja. W trakcie konferencji, prelegenci opowiedzą o wdrożonych rozwiązaniach hot – line w branży farmaceutycznej, motoryzacyjnej i meblarskiej.
Powody, dla których nie może zabraknąć Państwa na konferencji:
- będą mogli Państwo wysłuchać whistleblowera, który w trakcie swojego wystąpienia skupi się przede wszystkim na znaczeniu whistleblowingu, obawach osób zarządzających, ale również opłacalności tego narzędzia dla firm,
- zapoznają się Państwo z przebiegiem konkretnego zgłoszenia w Linii Etyki, jak wygląda proces analizy zgłoszeń, jak powstają raporty i do kogo są kierowane, aby whistleblower pozostał anonimowy, a informacja została odpowiednio przekazana do właściwych jednostek,
- uzyskają Państwo szereg istotnych i praktycznych wskazówek jak funkcjonują rozwiązania Hot-Line w branży farmaceutycznej, motoryzacyjnej i meblarskiej,
- podczas spotkania zaplanowano dyskusję panelową, której motywem przewodnim jest próba odpowiedzi na pytania czy i jak można zmienić postrzeganie w Polsce whistleblowera, jakie są koszty osobiste dla whistleblowerów mając na uwadze otoczenie prawno – społeczne, ale przede wszystkim dlaczego warto wdrażać rozwiązania Hot-Line w firmach i dlaczego powinno się nadać im odpowiednią wagę,
- udział doskonałych ekspertów, znanych osobistości, doświadczonych praktyków to szczególne walory, które wyróżniają tę konferencję.
Data konferencji: 1 grudnia 2010r., Warszawa.
Więcej informacji: Whistleblowing
Patronat medialny: bankowynet.pl