Nieustanny rozwój bankowości internetowej

office-620823_640Początki bankowości internetowej w naszym kraju można powiązać z rozwojem pierwszego szeroko dostępnego łącza internetowego, czyli Neostrady. Wtedy okazało się, że Internet to niezwykle ważne narzędzie, jakie można wykorzystać zarówno do pracy, biznesu, pozyskiwania informacji czy zabawy. Również branża bankowa szybko dostrzegła ogromny potencjał, mimo wielu potencjalnych zagrożeń i początkowej nieufności nieprzyzwyczajonych klientów.
Weryfikacja
Coraz większe zaufanie do sklepów internetowych oraz szybki rozwój serwisów aukcyjnych z Allegro na czele, spowodowały, że klienci banków przestali być nieufni wobec przelewów zlecanych drogą internetową. Na początku, żeby móc dokonać płatności online, klient otrzymywał z banku listę jednorazowych kodów weryfikujących. Było to dość uciążliwe, więc w szybkim czasie zmodyfikowano metodę dostarczania kodów. Z pomocą przyszła popularność telefonii komórkowej – SMS z kodem to bezpieczne i proste rozwiązanie.
Nie tylko zlecenia przelewów
Chcąc przyciągnąć lub przywiązać do siebie konsumentów, specjaliści z branży IT wraz z fachowcami od marketingu, wciąż opracowują nowe wabiki, które mają nie tylko ułatwić korzystanie z bankowości elektronicznej, ale także pozwalać na oszczędzanie lub nawet na zarabianie. Klienci prywatni mogą dziś drogą internetową zaciągać kredyty i pożyczki bez wizyty w banku. Oczywiście dotyczy to sprawdzonych, czyli stałych, na bieżąco weryfikowanych osób. Często też pojawiają się oferty w postaci zniżek na zakupy w danej sieci sklepów. A to nie wszystko – wiedząc, że wiele osób ma kłopoty z poprawnym zapisaniem numeru konta bankowego oraz jego późniejszym sprawdzeniem, można liczyć, że coraz większa liczba transakcji będzie przeprowadzana drogą e-mailową lub przez telefony komórkowe czy netbooki bez konieczności podawania numeru konta odbiorcy. Wygodnie i z duchem mobilnych oraz pełnych pośpiechu czasów.
Bezpieczeństwo i odpowiedzialność
Rozwój bankowości internetowej i spore ułatwienia dla klientów idące w parze z powszechnym dostępem do sieci w urządzeniach mobilnych związane są z większym ryzykiem. Specjaliści branży informatycznej pracujący w bankach mają więcej pracy, chroniąc pieniądze przed cybernetycznymi przestępcami. Na szczęście zwykli klienci mogą czuć się bezpieczni. Choć nie zwalnia to od rozwagi i odpowiedzialności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here