Już ponad rok klienci Banku Millennium mogą cieszyć się wygodą, szybkością i łatwością przelewów oraz płatności mobilnych dzięki systemowi BLIK, który jest częścią aplikacji mobilnej.
Bank Millennium jest jednym z sześciu banków – uczestników systemu płatności mobilnych BLIK, którego popularność i liczba użytkowników wśród klientów Banku stale rośnie. Ułatwia im codzienne bankowanie i najczęstsze transakcje, takie jak: przelewy za zakupy w internecie, wypłacanie gotówki z bankomatów, czy płacenie w terminalach POS (punktach posiadających terminale do obsługi transakcji kartami płatniczymi).
– BLIK to nowoczesne i wygodne rozwiązanie, które upraszcza i skraca bankowe czynności. W dobie smartfonów, kiedy telefon staje się ważniejszy niż portfel, BLIK unifikuje te dwie potrzeby i proponuje sposób bankowania, który jest przyjazny użytkownikowi i w porównaniu z wszelkimi innymi systemami płatniczymi, gwarantuje ogromne bezpieczeństwo transakcji oraz danych – mówi Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium.
BLIK to jeszcze młoda usługa, ale już bardzo popularna. Jak podaje Polski Standard Płatności – operator BLIKA – w ciągu czterech pierwszych miesięcy funkcjonowania aplikacji, zainstalowało ją w swoich telefonach ponad 700 tysięcy osób, a po siedmiu miesiącach liczba ta przekroczyła milion. Obecnie z systemu może korzystać już ponad 1,6 mln klientów.
Bank w pierwszym roku funkcjonowania tego systemu zaoferował klientom jeszcze więcej możliwości. W sierpniu 2015 roku, jako pierwszy bank w Polsce, udostępnił klientom indywidualnym aplikację na Apple Watch, która umożliwia również generowanie kodów i płacenie w sklepach BLIKIEM. W październiku została uruchomiona nowa wersja usługi przelewu na telefon typu P2P (ang. person-to-person), realizowanych za pośrednictwem BLIKA, co pozwala na natychmiastowe przesyłanie pieniędzy pomiędzy bankami należącymi do systemu BLIK. Dotychczas było to możliwe jedynie między klientami Banku Millennium.
Przyszłość BLIK-a w Banku Millennium
W kolejnych miesiącach będą prowadzane dalsze prace mające na celu rozwój BLIKA. Będą to w pierwszej kolejności obszary związane z: uruchomieniem płatności zbliżeniowych w ramach BLIKA, płatności one-clik w internecie, optymalizacją przelewów P2P zdradza Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.
Bank Millennium konsekwentnie pracuje również nad nowymi rozwiązaniami technologicznymi w obszarze bankowości mobilnej, tym bardziej, że wraz z rozwojem rynku rosną potrzeby klientów w tym zakresie.
Źródło: Bank Millennium