środa, 20 października, 2021
Strona głównaBez kategoriiBank Pekao - I miejsce w kategorii innowacja

Bank Pekao – I miejsce w kategorii innowacja [Uzasadnienie]

W poprzednich edycjach Złotego Bankiera wybór technologicznej nowinki nastręczał bodaj najwięcej problemów i wywoływał gorące dyskusje. Polski sektor bankowy od lat jest bardzo innowacyjny i co roku na rynek trafiają nowe, ciekawe rozwiązania.

 

Jednak zdaniem zespołu ekspertów, w ostatnich miesiącach takich przełomowych rozwiązań było mało, znacznie mniej niż w poprzednich latach. Doceniając nowe wdrożenia serwisów internetowych, poprawki i dodatki w aplikacjach mobilnych, doszliśmy do wniosku, że nie są to rozwiązania zmieniające rynek, podnoszące jakość serwisu oraz intensyfikujące konkurencję.

 

Po przejrzeniu dwunastu zgłoszeń nadesłanych przez banki zespół ekspertów jednogłośnie postanowił uhonorować Złotym Bankierem wielowalutową kartę płatniczą Pekao, uznając, że najlepiej odpowiada warunkom stawianym produktom innowacyjnym. Z jednej strony taki wybór może nieco zaskakiwać, ponieważ w poprzednich latach nagrodę za innowację otrzymywały rozwiązania czysto technologiczne: aplikacje mobilne, płatnicze, serwisy internetowe. Karta Pekao jest po prostu standardową, plastikową kartą, nie wirtualną czy mobilną. Z drugiej strony mamy do czynienia z produktem, który pomimo konserwatywnej formy jest innowacyjny i wprowadza na rynek kart i kont osobistych nową jakość. Karty „podpięte” do kilku kont walutowych oferuje kilka banków. Tyle że klient musi ręcznie przyporządkowywać ją do odpowiedniego rachunku. Karta Pekao rozpoznaje walutę, w jakiej realizowana jest płatność, i obciąża właściwy rachunek. Bank doczekał się już kontynuatorów i na rynku pojawiają się podobne rozwiązania, a wiele wskazuje na to, że będą kolejne.

 

W tej kategorii na wyróżnienie zasługują innowacje wdrożone w ING Banku Śląskim, który zupełnie przebudował serwis transakcyjny oraz mKsięgowość w mBanku. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z istotną zmianą, ale, zdaniem ekspertów, stanowi twórcze rozwinięcie poprzedniej wersji. Usługi księgowe w serwisie transakcyjnym jako pierwszy zaoferował kilka lat temu Idea Bank. Dlatego żadne z tych rozwiązań nie mogło uzyskać Złotego Bankiera w kategorii innowacja.

 

Eugeniusz Twaróg

Źródło: Bank Pekao SA

Podobne wpisy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Najpopularniejsze