Z poziomu telefonu komórkowego Klienci Peako będą mogli zarządzać swym rachunkiem inwestycyjnym. Platforma Pekao24 w wersji mobilnej cały czas jest modyfikowana, dzięki czemu staje się bardziej atrakcyjna dla użytkowników. Nowa usługa dostępu mobilnego do rachunku inwestycyjnego jest dostępna dla wszystkich posiadaczy kont osobistych i rachunków maklerskich. W chwili obecnej około 20 tys. klientów aktywnie korzysta z opisywanej usługi.
Entuzjaści giełdy nie muszą już korzystać z komputera, aby wykonać podstawowe operacje, takie jak sprawdzenie stanu rachunku inwestycyjnego, przegląd bieżących zleceń, śledzenie notowań giełdowych, czy kupowanie i sprzedawanie papierów wartościowych. Za pośrednictwem własnego telefonu komórkowego mogą oni również złożyć zapis na emisję z ofert publicznych, jak również zarządzać kredytem na zakup instrumentów finansowych.
Pomysłodawcy i twórcy nowej usługi w banku Pekao są zdania, że okaże się ona jeszcze bardziej użyteczna, jeśli rzeczywiście wydłużeniu ulegną godziny trwania sesji giełdowej. Rekordowa liczba zakładanych w tym roku kont maklerski jasno wskazała, że zainteresowanie banków miłośnikami giełdy może przynieść im wymierne korzyści.
Trzeba powiedzieć, że bank Pekao przez dłuższy okres czasu zajęty był przejmowaniem BPH i przez to zaniedbał nieco swoją ofertę, która stała się zbyt mało konkurencyjna. Młode banki, takie jak Alior czy Meritum Bank wprowadzały w tym czasie bardzo interesujące rozwiązania internetowe, zaś BZ WBK jest już niekwestionowanym liderem innowacji w sektorze bankowości. Banki zdecydowanie urozmaicały swe oferty produktowe, ale te z największą pulą klientów nie podejmowały radykalnych kroków, ponieważ nie widziały takiej potrzeby.
Rok 2010 jest dla Pekao czasem nadrabiania zaległości i to na dodatek w tempie, które przewyższa oczekiwania wszystkich obserwatorów. Nowy serwis Pekao24 dla milionowej rzeszy klientów, czy też wprowadzenie bankowości mobilnej oraz usługi assistance, to podstawowe nowości w ofercie tego banku. Zamierza on za wszelką cenę pozyskać młodszych klientów, dających szerokie perspektywy. W tym celu promuje na polskich uczelniach konto Intro. W ciągu najbliższych kilku miesięcy prawdopodobnie pojawi się oferta kart zbliżeniowych w banku Pekao.
W ostatnich tygodniach na rynku bankowym dużo się działo. Kolejne instytucje wprowadzają innowacje w swoich rachunkach. Citi Handlowy próbuje podbić Warszawę, poprzez wprowadzenie we współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego karty płatniczej z funkcją karty miejskiej. Z kolei, Meritum Bank ma dla swoich klientów funkcjonalną aplikację do zarządzania domowymi finansami. Oferta sektora bankowego robi się coraz ciekawsza, a to za sprawą wprowadzania nowinek technicznych.
Wszystkie innowacje produktowe są jednak głównie nakierowane na klientów świadomych finansowo, nie zaś dla szerokiej rzeszy konsumentów. Większość Polaków wcale nie oszczędza albo przechowuje pieniądze jedynie na nieoprocentowanym rachunku bankowym. Banki głowią się, w jaki sposób przekonać ich do „nowości” w swoich ofertach. Dobrym rozwiązaniem mogłyby być programy edukacyjne, wyjaśniające na czym polegają nowe usługi bankowe i co tak właściwie klient może zyskać poprzez korzystanie z nich.
M.M.
bankowynet.pl