sobota, 4 grudnia, 2021
Strona głównaAktualnościZmiana identyfikacji wizualnej Peako

Zmiana identyfikacji wizualnej Peako

Zmiana identyfikacji wizualnej Peako

Bank Pekao SA, jeden z największych banków w Polsce, zdecydował się na zmianę swojej identyfikacji wizualnej. Od lat kojarzony jest ze znakiem żubra. Bardzo często nawet w języku potocznym mówi się „bank z żubrem”. Dziś era wykorzystywania przez Pekao SA tego znaku się kończy. Bank będzie wykorzystywał w przyszłości logo biało-czerwone, spójne ze znakiem grupy UniCredit, której jest własnością. Tym samym zmieni się polityka funkcjonowania banku.

Pekao SA ma w zamiarze rozpocząć kampanię promocyjną z wykorzystaniem nowego logo już w trakcie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2012. Euro stanie się dla niego okazją do wyjścia naprzeciw oczekiwaniom finansowym młodszych grup klientów. Należy powiedzieć, że bank chce mocno wejść w sektor ludzi młodych, w którym dziś ma niewielki udział. Zmiana logo może też pomóc w boju o „palmę pierwszeństwa” na rynku finansowym, którą dziś dzierży jednak PKO BP, odwieczny rywal banku Pekao SA.
Już od jakiegoś czasu mówi się o zmianie logo banku Pekao SA, choć dotychczas wszelkie podobne doniesienia były dementowane. Dziś już wiadomo, że bank chciał zaskoczyć swoich klientów. Grupa UniCredit, będąca właścicielem Pekao chciała zmienić jego logo, ponieważ w całej grupie to właśnie polski bank był jednym z ostatnich z własnym znakiem.

Powstała już pierwsza reklama telewizyjna, która informuje wszystkich obecnych i potencjalnych klientów o zmianach. Pekao SA ma nadzieję, że nowe logo będzie się Polakom dobrze kojarzył. Pierwszy oddział wykorzystujący nowy znak został już otwarty w stolicy, a do końca 2012 roku ponad połowa placówek banku ma stopniowo zmieniać swoje barwy. W tym samym czasie zmiana obejmie bankomaty zlokalizowane poza oddziałami banku. Jest to ogromne przedsięwzięcie, pociągające za sobą wysokie koszty. Logo biało-czerwone banku Pekao SA ma zawisnąć w najbliższych dniach nad placówkami banku w największych miastach w Polsce. Szacuje się, że operacja zmiany identyfikacji wizualnej Pekao SA pochłonie 40 mln zł łącznie.

Co się stanie z „żubrem” ze znaku Pekao? Prezes banku zapewnia, że nie pójdzie on w zapomnienie. Będzie umieszczany nieco niżej niż główne logo. Ma za zadanie odsyłać odbiorców wszelkich materiałów reklamowych i samych reklam do strony internetowej banku. Żubr w logo banku kojarzony był z tradycją bankową i zaufaniem. Pekao SA chce jednak być postrzegany jako bank nowoczesny, stawiający również na młodość i dynamizm rozwojowy.

Podobne wpisy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Najpopularniejsze