13.9 C
Warszawa
piątek, 29 marca, 2024
Strona głównaAktualnościZlecenia autoryzowane certyfikatem kwalifikowanym

Zlecenia autoryzowane certyfikatem kwalifikowanym

Bank BPH jako pierwszy Bank w Polsce udostępnił możliwość autoryzacji dyspozycji w systemach bankowości elektronicznej z wykorzystaniem certyfikatów kwalifikowanych. Usługa jest bezpłatna dla Firm, Klientów indywidualnych jak również Klientów korporacyjnych korzystających z systemów: Sez@m oraz BusinessNet. Pierwszym Klientem, który rozpoczął korzystanie z certyfikatów kwalifikowanych w systemie BusinessNet, jest Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych SA, która jest jednocześnie właścicielem Sigillum Polskiego Centrum Certyfikacji Elektronicznej. W części detalicznej, czyli systemie Sez@m, korzystanie z certyfikatów kwalifikowanych rozpoczęli także Klienci indywidualni Banku.
Certyfikat kwalifikowany służy do elektronicznego podpisywania dokumentów. Podpis ten identyfikuje nadawcę oraz niezaprzeczalnie potwierdza jego tożsamość. Zastosowanie podpisu kwalifikowanego jest równoznaczne ze złożeniem podpisu odręcznego. Dokument w ten sposób podpisany nabiera automatycznie mocy prawnej. Ze względu na swoją wartość, certyfikat kwalifikowany może być przechowywany tylko przy wykorzystaniu bezpiecznych urządzeń, jakimi są karty kryptograficzne.
Wszystkie te zabezpieczenia są z powodzeniem stosowane w systemach BusinessNet oraz Sez@m, w których obsługiwane są obecnie wszystkie certyfikaty kwalifikowane polskich Zaufanych Urzędów Certyfikacji:

  • SIGILLUM – Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej
  • CERTUM – Powszechne Centrum Certyfikacji – Unizeto Technologies SA
  • SZAFIR – Krajowa Izba Rozliczeniowa
  • SIGNET – Centrum Certyfikacji – TP Internet Sp. z o.o.

Dzięki wykorzystaniu certyfikatów kwalifikowanych w Banku BPH do autoryzacji dyspozycji systemy BusinessNet i Sez@m są pierwszymi i obecnie jednymi z najlepiej zabezpieczonych systemów bankowości elektronicznej na polskim rynku. Wykorzystanie certyfikatów kwalifikowanych stwarza Klientom Banku możliwość zastosowania bezpiecznego podpisu elektronicznego, na przykład do podpisywania wiążących dokumentów, kontaktu z urzędami państwowymi, zabezpieczania korespondencji elektronicznej.
źródło: Bank BPH – informacja prasowa
sprawdź ofertę: Bank BPH