Banki mają swoich modelowych klientów, którzy mogą liczyć na „lepsze” traktowanie. Chodzi tu o korzystniejsze oferty depozytowe i kredytowe. Oferty katalogowe podlegają w ich przypadku negocjacjom. Zamożnych klient może liczyć na specjalne względy, tak przy zakładaniu konta oszczędnościowego czy lokaty terminowej, jak przy zaciąganiu kredytu.
Zamożni klienci, zarabiający więcej niż średnia krajowa, którzy mają własne, niebagatelne oszczędności, mogą liczyć na specjalne traktowanie i oferty niedostępne dla przeciętnego klienta banku. Klient bankowy premium, czy VIP, może korzystać z usług personal banking w bankach i cieszyć się zindywidualizowaną ofertą. Jeszcze kilka lat temu wystarczało zarabiać około 4 tys. zł miesięcznie, aby stać się klientem pożądanym przez bank. Dziś do działu personal banking najczęściej mają dostęp klienci z dwu lub trzykrotnie wyższą pensją od średniej krajowej. Wynagrodzenia powyżej 8-10 tys. zł miesięcznie czynią z nich klientów idealnych w opinii bankowców.
Klienci premium między innymi mogą liczyć na negocjowane oprocentowanie depozytów i kredytów. Dysponując kwotą kilkudziesięciu tysięcy złotych, bank będzie skłonny do rozpoczęcia negocjacji oprocentowania lokaty terminowej. Niektóre banki umożliwiają skorzystanie z lokaty negocjowanej, jeśli klient ma w zanadrzu 50 tys. zł, inne wymagają 100 tys. zł dla rozpoczęcia negocjacji. Zwykle, bank jest w stanie zaoferować klientowi o 10-15% wyższe odsetki niż w standardowej ofercie lokacyjnej. Analogiczna sytuacja jest w przypadku zaciągania kredytów. Posiadając wysoki wkład własny, wynoszący co najmniej 20% kwoty inwestycji, można liczyć na obniżenie marży bankowej, wchodzącej w skład oprocentowania zobowiązania kredytowego. Bank w takim przypadku może też zaproponować klientowi zerową prowizję za przystąpienie do kredytu.
Zamożni klienci w wielu bankach w Polsce oprócz oszczędzania na lokatach czy kontach oszczędnościowych, mogą również zadecydować o zakupie bonów i obligacji skarbu państwa, tak samo bezpiecznych jak lokaty. Takie produkty inwestycyjne zwykle nie są dostępne dla przeciętnych klientów.
Dodatkowo, klienci korzystający z personal banking w banku otrzymują dostęp do pomocy udzielanej przez indywidualnego doradcę. Każdy klient VIP posiada przypisanego opiekuna, który doradzi jaką opcję inwestycyjną wybrać, albo odpowie na pytania klienta. Klient otrzymuje numer telefonu bezpośrednio do tej osoby, dzięki czemu jego finansami zaczyna zajmować się ta sama osoba, znająca jego preferencje i oczekiwania.