Każdy bank w wysokiej mierze musi dbać o spełnianie potrzeb klientów, bowiem w innym przypadku nie będzie miał racji bytu na rynku. Poziom zadowolenia klienta jest miarą, która określa, czy bank cieszy się zaufaniem konsumentów czy też nie. Firma badawcza Maison Institute podjęła się przeprowadzenia badania, które miało wykazać, jakim poziomem zadowolenia odznaczają się klienci poszczególnych, czołowych banków w Polsce.
Okazało się, że na pierwszym miejscu w rankingu stworzonym przez ekspertów na podstawie wyników badań, znalazł się mBank. Maison Insitute potwierdza, że jego atrakcyjność oferty oraz jakość świadczonych usług w stosunku do ceny, jak najbardziej odpowiadają klientom i są oni w pełni usatysfakcjonowani z obsług mBanku. Ponadto, badanie wykazało, że bank ten spełnia jednocześnie oczekiwania klientów i są oni skłonni go polecać znajomym i rodzinie.
mBank we wszystkich aspektach przeprowadzonego badania uzyskał najwyższe możliwe oceny, co przełożyło się na wypracowanie najlepszego wyniku w ogólnej klasyfikacji polskich banków. Marka mBank ma, więc ogromną siłę, czego kolejnym potwierdzeniem są badania realizowane przez instytut Millward Brown SMG/KRC oraz przez Ośrodek Badawczy Pentor.
W analizach przeprowadzonych przez pierwszą z wymienionych firm badawczych, mBank uzyskał najwyższą w zakresie polskiego rynku liczbę punktów i dzięki temu przypisano do niego miano „Good Value”, czyli marki najbardziej opłacalnej, która utożsamiana jest z najwyższą jakością, przystępną ceną i dużym kapitałem zaufania, jakim obdarzają ją klienci. W badaniu mBank otrzymał najwyższy wśród rodzimych banków tzw. wskaźnik TrustR. Wskaźnik ten pokazuje, jaką siłę ma dana marka i wyliczany jest biorąc pod uwagę zaufanie i skłonność konsumentów do rekomendacji usług danej firmy, w tym przypadku banku. Wskaźnik TrustR dla mBanku wynosi 109 punktów, co plasuje go na 10 miejscu wśród marek światowych.
Ośrodek Badawczy Pentor co 3 miesiące przeprowadza kompleksowy Audyt Bankowości Detalicznej, w którym to mBank w zasadzie regularnie uzyskuje najwyższe noty, jeśli chodzi o ocenę satysfakcji Klientów i skłonność do polecenia usług banku. W ostatnim kwartale ubiegłego roku mBank otrzymał 8,2 punktu w 10-stopniowej skali Pentoru, która opisuje stopień zadowolenia klientów z usług. Szacuje się, że ponad 55% wszystkich klientów mBanku aktywnie poleca jego usługi. Dla porównania, w innych bankach odsetek ten wynosi około 30%.
mBank powinien uczynić wszystko, aby tylko zachować lojalność i wysokie zadowolenie swoich klientów, bowiem czyni to jego markę jeszcze bardziej cenną. Inna kwestia, że klienci polecający mBank mogą liczyć na szereg różnych profitów, także finansowych.
M.M. – bankowynet.pl
źródło: mBank