Inteligo jest oddziałem banku PKO BP i funkcjonuje na polskim rynku bankowym począwszy od 2002 roku. Obecnie bank ma kłopoty, ponieważ wprowadza daleko idące zmiany w swoim systemie internetowym. Zdaniem klientów, takie działania prowadzą do utraty części środków przechowywanych na rachunkach osobistych w Inteligo. Bank tymczasem zapewnia, że rachunki klientów są w pełni bezpieczne. Jak jest naprawdę?
Rzeczywiście występują problemy z funkcjonowaniem kont w Inteligo. W weekend, 7-8 września 2013 roku, Inteligo zdecydowało się czasowo przerwać działanie systemu informatycznego i wprowadzić wcześniej zapowiadane zmiany technologiczne. Już w poniedziałek, 9 września, klienci zaniepokojeni czasowym wyłączeniem ich dostępu dokona osobistych, masowo logowali się w systemie Inteligo, przez co nie działał on tak sprawnie, jak dotychczas. Według oficjalnego komunikatu banku, sytuacja jest już stabilna i wszystkie zlecenia przelewów są realizowane w normalnym tempie.
Doniesienia klientów o „znikaniu” zgromadzonych przez nich oszczędności z kont bankowych są skrupulatnie sprawdzane przez PKO BP. Internauci zgłaszają coraz to inne nieprawidłowości występujące z użytkowaniem konta Inteligo, albo ze stanem ich rachunków. Wielokrotnie nie mogą wykonać pożądanego przelewu. Na oficjalnym profilu Inteligo w serwisie społecznościowym Facebook rozgorzała dyskusja i pojawiły się liczne pretensje klientów oraz żądania zwrotu utraconych środków finansowych. Bank uspokaja nastroje internautów, zapewniając, że na bieżąco usuwa wszystkie zgłaszane usterki. Przeprasza jednocześnie za powstałe niedogodności.
Inteligo wyjaśnia, że najprawdopodobniej problemy zaistniałe w jego systemie wynikają z przeprowadzeniu wielu transakcji kartami płatniczymi przez klientów w czasie przerwy technologicznej działania systemu informatycznego. Stąd też mogły zaistnieć nieprawidłowe potrącenia banku z kont użytkowników. Każdy klient, który zauważy podobną nieprawidłowość, powinien niezwłocznie skontaktować się z bankiem. Przedstawiciel Inteligo zaznacza, że na każdy problem reaguje w sposób indywidualny i natychmiastowy. Klienci nie muszą więc mieć jakiekolwiek obawy o swoje pieniądze zgromadzone na kontach bankowych w Inteligo. Pozostają one całkowicie bezpieczne.
Klienci jednak nie dowierzają bankowi, a upust swojej frustracji dają na forum Facebooka. Domagają się natychmiastowego zwrotu niesłusznie pobranych pieniędzy, grożąc nawet sprawami sądowymi.