W drodze badań statystycznych wykazano, że Polacy są lojalnymi klientami banków. Co to oznacza? Otóż, TNS Pentor wykonujący badania dla Banku Millenium, dowiódł, że 94% właścicieli kont osobistych nie dokonało zmiany banku w ciągu ostatniego roku. Jedynie 9% badanych rozważa taką możliwość w niedalekiej przyszłości. Również badania firmy Ernst & Young potwierdzają taką tendencję. Tymczasem, banki prześcigają się w konstruowaniu nowych, bardziej atrakcyjnych ofert dla klientów na rachunki osobiste.
Może więc warto bliżej przyjrzeć się nim i otworzyć konto na dużo lepszych warunkach, niż dotychczas. Trzeba powiedzieć, że nie brakuje dobrych ofert na konta osobiste. Jest więc z czego wybierać. Banki wymyślają coraz to nowe promocje dla klientów skłonnych założyć w nich konto osobiste. Widać, że ten produkt bankowy wiedzie prym w reklamach banków i jest punktem ich zainteresowania. To dobrze wróży dla konsumentów, którzy zakładając rachunek osobisty w danym banku mogą liczyć na wiele różnych profitów.
Przykładem niech będzie Bank Millenium, który prowadzi obecnie intensywną kampanię reklamową swojego „Dobrego Konta”. Oferuje on zwrot 3% wartości dokonywanych przez klientów wydatków, za pośrednictwem dodawanej do konta karty debetowej. Wystarczy płacić kartą w sklepach spożywczych, w dużych marketach, czy choćby za paliwo na stacjach benzynowych na terenie całego kraju. Inne banki kuszą klientów możliwością skorzystania z premii pieniężnych za otwarcie rachunku, za jego polecenie znajomym, czy też skorzystaniem z całkowicie darmowego pakietu assistance.
Przy wyborze nowej oferty na konto osobiste należy najlepiej porównać wiele ofert dostępnych na rynku, nie tylko tych mocno promowanych w mediach, bowiem nie wszystkie informacje o „gratisach” w ROR-ach są upowszechniane w postaci reklam telewizyjnych, prasowych czy radiowych.
Badania zachowań konsumentów wskazują również i na to, że podczas wyboru konta osobistego głównym czynnikiem branym przez nich pod uwagę są wszelkie opłaty, jakie muszą ponosić w związku z posiadaniem i użytkowaniem ROR-u w danym banku. Klienci są podejrzliwi i słusznie, jako że w ofercie konta może kryć się wiele haczyków. Na przykład, konto owszem, jest całkowicie darmowe, ale jeśli wpływać będą na nie określone sumy, albo właściciel konta będzie wykonywał co najmniej 3 operacje bezgotówkowe w miesiącu.
Warto przeanalizować opłaty pobierane przez bank za prowadzenie konta, za dostęp do bankowości elektronicznej, za dokonywanie przelewów przez Internet, za korzystanie z karty debetowej, czy też za wypłaty z bankomatów – w Polsce i na świecie. Istotne dla klienta powinno być także i to, z ilu bankomatów i placówek banku może skorzystać w Polsce.
Im bardziej rozbudowana sieć bankowa tym oczywiście lepiej. Kolejną, nie mniej ważną kwestią jest dostępność limitu na koncie i jego oprocentowanie, czy też zniżki i rabaty, jakie można zyskać korzystając z karty debetowej określonego banku. Klienta chcącego założyć konto w nowym banku lub przenieść rachunek osobisty, powinny jeszcze zainteresować warunki korzystania z konta i dostęp do dodatkowych usług.
M.M. – bankowynet.pl
źródło: Ciszewski PR