9.4 C
Warszawa
piątek, 4 października, 2024
Strona głównaAktualnościW Banku Pocztowym „Światowi Giganci”

W Banku Pocztowym „Światowi Giganci”

W Banku Pocztowym „Światowi Giganci”Bank Pocztowy zaktualizował ofertę. Od 2 lipca klienci dokonać mogą subskrypcji nowego produktu strukturyzowanego – „Światowi giganci”. Równocześnie wycofana została 2-letnia lokata o stałym oprocentowaniu – „Zysk co miesiąc”. Zastąpił ją 24-miesięczny depozyt o zmiennym oprocentowaniu.

„Światowi giganci” to produkt strukturyzowany stanowiący połączenie zbiorowego ubezpieczenia na życie oraz zdywersyfikowanego pod względem branżowym i geograficznym, koszyka akcji, dwudziestu liczących się na rynku światowym spółek takich, jak m.in.: Google INC., VISA INC., APPLE INC., PEPSI CO., Samsung Electronics Co Ltd., Toyota Motor Corp czy Adidas AG.

Produkt powstał przy współpracy Banku Pocztowego oraz Towarzystwa Ubezpieczeniowego Open Life TU Życie S.A. Jego subskrypcji dokonać można od 2 do 31 lipca 2012. Okres inwestycji wynosi dwa lata, minimalna kwota depozytu to 3 tys. PLN.

Bank Pocztowy w pełni gwarantuje zwrot zainwestowanych środków. Produkt „Światowi Giganci” zapewnia zysk minimalny w wysokości 4 proc., a dzięki planowanym inwestycjom daje szansę na maksymalizację zysku – nawet do 30 proc.

Podobnie jak w przypadku lokaty jednodniowej, odsetki naliczane są codziennie. Największe zyski subskrybenci osiągają dzięki giełdowym wzrostom cen akcji. Produkt oparty jest o jasne reguły naliczania zysku.

Subskrypcji dokonać można we wszystkich oddziałach Banku Pocztowego.

Produkt strukturyzowany, oparty głównie o portfel inwestycyjny zbudowany z akcji „światowych gigantów” to żadne novum na rynku. Nie dalej, jak miesiąc temu, Alior oraz mBank zaproponowały klientom – kibicom, miłośnikom footballu – produkt strukturyzowany inspirowany Euro 2012. Lokata strukturyzowana „Puchar Zysków” w mBanku oraz polisa na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym „Mistrzowska Inwestycja” w Alior Banku, zbudowane zostały na bazie koszyka akcji czterech globalnych koncernów, oficjalnych sponsorów piłkarskich Mistrzostw Europy: Carlsberg, Adidas, Coca-Cola oraz McDonald’s. Zysk z inwestycji będzie uzależniony w przeważającej mierze od giełdowych notowań.

Czy decydując się na produkt strukturyzowany, obiecujący zysk w wysokości 30-40 proc., faktycznie możemy liczyć na taki zarobek? Z monitoringu przeprowadzonego przez Open Finance oraz Structus.pl wynika, iż w pierwszym kwartale 2012 roku średnia stopa zwrotu z inwestycji w „struktury” wyniosła zaledwie 1,54 proc. Najlepszymi produktami strukturyzowanymi, gwarantującymi najwyższy zysk okazały się: db Gwarancja – Zyskowna Energia z oferty Deutsche Banku PBC (zysk 39,8 proc.), trzyletnie obligacje powiązane z indeksem SPX przygotowane przez Citi Handlowy (43,84 proc., konieczność odprowadzenia podatku „Belki”) oraz Salsa I z oferty Expandera, oparta o dziesięć indeksów z grupy DJ Euro Stoxx ( zysk 52,57 proc.)