PKO Bank Polski od pewnego czasu zmienia swoją strategię działania. Zatrudnił do reklam showmana Szymona Majewskiego i zmienił logo. Wyszedł naprzeciw oczekiwaniom grupy młodych klientów, dając im nowoczesne produkty, z których można korzystać w trybie online. W chwili obecnej PKO BP idzie o krok dalej w swojej innowacyjności.
Wprowadza bowiem system płatności mobilnych pod nazwą IKO. Aplikacja na telefon komórkowy ma z założenia umożliwiać klientom PKO BP dokonywanie płatności za zakupy w sklepie. Pozwoli ona jednocześnie realizować szybko zakupy w sklepach internetowych, przelewać środki finansowe z wykorzystaniem numeru telefonu, czy wypłacać gotówkę z bankomatu za pomocą telefonu.
Dotychczas wszystkie operacje finansowe w trybie online klienci PKO BP dokonywali za pośrednictwem systemu elektronicznego iPKO. Szacuje się, że korzysta z niego około 4,5 mln klientów. Łączna ilość transakcji realizowanych za pomocą systemu iPKO wynosi w miesiącu 11 mln. Świadczy to tym, że aktualnie klienci chcą w możliwie najwygodniejszy sposób korzystać ze swojego konta bankowego, bez potrzeby codziennych wizyt w placówce bankowej.
PKO BP tym samym przestaje być wyłącznie bankiem konserwatywnym, z długimi tradycjami na polskim rynku finansowym. Wchodzi w grupę banków innowacyjnych, które korzystają z kanałów zdalnych do kontaktowania się i obsługi klientów.
IKO, czyli system płatności mobilnych PKO Banku Polskiego ma nie tylko stać się atutem w działalności tego banku, ale także nowym, rynkowym standardem. Plany PKO BP w tym względzie sięgają końca 2015 roku. Taki czasookres przewidziano w konstruowaniu strategii operacyjnej i taktycznej dla banku. Pod koniec 2015 roku PKO BP planuje, aby aż 900 tys. klientów stało się użytkownikami aplikacji IKO. IKO będzie udostępniany nawet bez posiadania ROR w PKO BP, w formie wirtualnej portmonetki.
IKO ma szansę stać się lokalnym standardem płatności mobilnych. Do aplikacji mają mieć w przyszłości dostęp nie tylko użytkownicy kont w PKO BP. Twórcy IKO mówią, że system jest już przygotowany do tego, aby przyjąć nowych partnerów.
Przed przygotowaniem i wdrożeniem przez PKO BP systemu IKO przeprowadzono szczegółowe badania rynkowe. PKO BP chciało uprościć klientom płatności mobilne, które dotychczas można było dokonywać w bankomatach PKO BP, w Internecie lub w terminalach płatniczych, które są obsługiwane przez firmę eService. Eksperci twierdzą, że usługa IKO ma duży potencjał wzrostu w najbliższej przyszłości na polskim rynku finansowym.