Planujesz otwarcie własnego salonu kosmetycznego? Przygotowałeś biznesplan? Rozeznałeś konkurencję? Czy jesteś gotowy na podjęcie ryzyka? Przeczytaj nasz poradnik początkującej bizneswoman. Pomoże Ci uniknąć podstawowych błędów.
Biznesplan – fundament udanego biznesu
Przygotowaniu dokładnego biznesplanu warto poświęcić czas i uwagę. Samo jego sporządzenie pozwoli określić nam mocne i słabe strony biznesu. W trakcie pisania biznesplanu na pewno będziesz musiała rozważyć odpowiedź na kilka niełatwych pytań. Po pierwsze – jakie usługi dokładnie zamierzasz oferować? Po drugie – co oferuje i jak duża jest konkurencja w miejscu, w którym zamierzasz prowadzić salon? Co wyróżni Twoją ofertę na tle konkurencji? Długie godziny otwarcia, dojazd na miejsce do klientki, usługi pakietowe i rabaty?
Otwieram salon – konkurencja nie śpi
Nim podejmiesz decyzję o założeniu salonu w konkretnym miejscu, sprawdź konkurencje. Z jednej strony, im więcej salonów w danym miejscu, tym prawdopodobnie, większe zapotrzebowanie na usługi pielęgnacyjne. Z drugiej strony, im większe konkurencja, tym więcej trudu będziesz musiała włożyć w pozyskanie klientek.
Zadbaj, by Twoja oferta wyróżniała się na tle konkurencji. Jeśli Twój salon mieści się w pobliżu uczelni, zorganizuj studenckie promocje i bonifikaty – młode dziewczyny zawsze chętnie dbają o urodę, ale nie zawsze budżet pozwala im na urodowe szaleństwa. Jeśli zlokalizujesz swoje studio urody w pobliżu osiedla, zamieszkałego przez młode matki, może warto zastanowić się nad zorganizowaniem w salonie kącika zabaw dla dzieci, gdzie mama bez obaw będzie mogła zostawić maluszka i oddać się z radościom zabiegom pielęgnacyjnym.
Ile sytuacji, tyle pomysłów. Miej oczy i uszy szeroko otwarte. Jeśli masz okazję rozmawiaj ze swoimi potencjalnymi, przyszłymi klientkami o ich oczekiwaniach i potrzebach.
Kalkuluj koszty
Sporządź kosztorys. Zastanów się jakiego sprzętu potrzebujesz. Rozeznaj się w cenach i przygotuj szczegółową listę. Do sprzętu dolicz również koszt wynajęcia salonu – czynszu, remontu i dostosowania pomieszczeń. Zastanów się czy stać Cię na tak dużą inwestycję. Czy może warto zrezygnować z zakupu jakiegoś urządzenia albo wynajmu lokalu? Może bardziej opłacalne okaże się dojazd do klientki? Przemyśl wszystkie kwestie póki masz na to czas.
Higiena i sterylność – pamiętaj o przepisach
Prowadząc salon odnowy biologicznej czy salon kosmetyczny (taki, jak np.: Pani Monika Kupień http://www.fashionbeauty.pl) jesteś zobowiązana do przestrzegania higienicznych oraz sterylnych warunków pracy. Zgodnie z wymogami, narzuconymi przez Ministerstwo Zdrowia w każdym gabinecie powinno zostać zainstalowane specjalne urządzenie do sterylizacji narzędzi kosmetycznych, osoby obsługujące taki sterylizator, powinny zostać odpowiednio przeszkolone. Z dokładnymi wymogami sanitarnymi odnoszącymi się do salonów kosmetycznych możesz zapoznać się we właściwym rozporządzeniu Ministra Zdrowia. Pamiętaj, jeśli prowadzisz salon kosmetyczny, zawsze może odwiedzić Cię Sanepid, by sprawdzić warunki w jakich przyjmujesz i obsługujesz klientki.
Muzyka w salonie? Płać
Chcesz umilić klientkom czas spędzany w Twoim salonie muzyką czy towarzyszącymi w tle kanałami TV? Pamiętaj, by rozliczyć się z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji oraz ZAIKSem.