PZU, potentat w dziedzinie ubezpieczeń na polskim rynku, już wkrótce może rozszerzyć swoją ofertę, wprowadzając do niej ubezpieczenia zdrowotne. Jeśli do tego dojdzie, Towarzystwa Ubezpieczeniowe mające już w swoim asortymencie podobne produkty ubezpieczeniowe, będą miały silną konkurencję na rynku.
Co więcej, perspektywiczny rozwój PZU zakłada wejście na rynek finansowania transakcji w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych. Nie są to wcale nowe plany strategiczne PZU, jak podkreślały władze grupy podczas odbytej konferencji prasowej. PZU zawsze chciało wejść na rynek ubezpieczeń zdrowotnych i ta kwestia bynajmniej nie uległa zmianie.
Być może sposobem na zrealizowanie takiej ekspansji byłoby skorzystanie z usług własnych providerów. Prasa donosi o tym, że możliwe jest wykupienie przez PZU sieci usług medycznych LuxMed. Dziś jest ona wyceniana na kwotę około 1 mld zł i oficjalnie prezes PZU mówi, że na pewno szczegółowo rozważy możliwość przeprowadzenia takiej transakcji. Nie wiadomo jeszcze, czy może ona dojść do skutku.
Prywatna sieć świadcząca usługi medyczne Lux Med należy od 2007 roku do funduszu Mid Europa Partners. Właściciel mówi, że skłonny jest sprzedać ją zainteresowanym kupcom, ale chce uzyskać ze sprzedaży kwotę 1 mld zł. To sporo, ale PZU chyba na to stać. Zwłaszcza, że nabycie LuxMedu stwarza szerokie perspektywy na przyszłość. Szacuje się, że w ramach tejże grupy usług medycznych skupionych jest ponad 1 mln klientów. Ważne jest i to, że LuxMed dysponuje własnymi oddziałami, których w całej Polsce jest 70 oraz szpitalem.
PZU najprawdopodobniej prędzej czy później wykona krok w stronę rynku ubezpieczeń zdrowotnych, ponieważ rozwija się on w bardzo szybkim tempie i stwarza możliwości wysokich zarobków. Według specjalistów, w ciągu najbliższych kilku lat jego wartość wzrośnie. W 2014 roku może ona wynieść aż 35,8 mld zł. Średnioroczne zapowiadane tempo wzrostu wartości rynku prywatnej opieki zdrowotnej w naszym kraju wynosi 5%.