8.1 C
Warszawa
wtorek, 15 października, 2024
Strona głównaAktualnościPromocje na kredyty hipoteczne

Promocje na kredyty hipoteczne

promocje_na_kredyty_hipoteczneW aktualnych warunkach niskich stóp procentowych istniejących na polskim rynku, można zaciągnąć kredyty o niskich kosztach odsetek. Banki co prawda w ciągu ostatnich kilku miesięcy w wielu przypadkach zdecydowały się na podwyższenie marży kredytowej, ale utrzymujący się niski poziom wskaźnika WIBOR 3M, który uzależniony jest od wysokości głównej stopy procentowej Narodowego Banku Polskiego, sprawia, że kredyty są tańsze niż jeszcze przed rokiem. Dodatkowo, banki, aby zachęcić klientów do kredytowania hipotecznego starają się ich przyciągnąć do siebie promocjami.

Klient noszący się z zamiarem zaciągnięcia kredytu hipotecznego powinien starannie przeanalizować istniejące, aktualne oferty kredytowe, aby wybrać tą, która najbardziej odpowiada jego potrzebom i oczekiwaniom finansowym. Polityka kredytowa banków obecnie nie zmienia się w sposób radykalny, ale kilkukrotne obniżanie stóp procentowych w Polsce przez Radę Polityki Pieniężnej spowodowało, że kredyty mieszkaniowe są obecnie znacznie bardziej dostępne niż do tej pory. Spadek kosztów kredytowych automatycznie spowodował wzrost zdolności kredytowej klientów, którzy dotychczas nie mieli szansy na zaciągnięcie kredytu hipotecznego. Jak wynika z danych Narodowego Banku Polskiego, część banków dzięki takim zmianom na rynku kredytowym wyraźnie odczuła przypływ klientów, choć inne instytucje kredytujące odczuły znaczący odpływ klientów.

Ponad połowa banków w Polsce w ciągu ostatnich kilku miesięcy podwyższyła marże w kredytach mieszkaniowych, równoważąc tym samym korzyści dla klientów wynikających z obniżenia stawki WIBOR 3M, jednego ze składników oprocentowania takich zobowiązań kredytowych. Niektóre banki proponują obecnie marże kredytowe wyższe nawet o ponad 1 punkt procentowy niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Koniec roku 2013 w bankach w wielu przypadkach oznacza uruchomienie narzędzi promocyjnych w zakresie oferty kredytowej. Wielu klientów oczekuje na uruchomienie od 1 stycznia 2014 roku programu „Mieszkanie dla młodych”, wstrzymując się jednocześnie z decyzją o zaciągnięciu kredytu już teraz. W takiej sytuacji banki, aby zwiększyć swoją akcję kredytową zmuszone są do aktywnego promowania swoich produktów. Ogólnie rzecz ujmując, dzięki uruchomieniu nowych promocji na kredyty hipoteczne, część banków w Polsce zauważa wzrost popytu na kredyty mieszkaniowe. Nie bez znaczenia dla takich wzrostów są rekordowo niskie stopy procentowe, obniżające ogólne koszty kredytowe. W ostatnim kwartale 2013 roku w praktyce banki nie planują dokonywania znaczących zmian w polityce kredytowej.