12.6 C
Warszawa
czwartek, 28 marca, 2024
Strona głównaAktualnościProblemy z bankomatami

Problemy z bankomatami

problemy_z_bankomatamiZ różnych przyczyn przy wypłacie środków finansowych z bankomatu transakcja może nie dojść do skutku. Może być to spowodowane limitem wypłat ustanowionym na rachunku klienta, błędem bankomatu, czy na przykład brakiem odpowiednich środków finansowych w bankomacie. Kolejną sytuacją, w której klient po przeprowadzeniu operacji bezgotówkowej w bankomacie nie uzyska gotówki jest przekroczenie limitu czasu transakcji.

Oczywiście, w takich przypadkach klient nie powinien ponosić żadnych kosztów niedokonanej ostatecznie transakcji wypłaty gotówki z bankomatu, ale niejednokrotnie bankomaty blokują żądaną przez klienta kwotę pieniędzy na jego koncie bankowym, a on sam musi dochodzić swoich praw nawet przez kilka miesięcy.

Jeśli bankomat nie wypłaci nam z rożnych względów pieniędzy, powinniśmy skontaktować się z operatorem bankomatu lub z własnym bankiem. Najczęściej reklamację dotyczącą braku wypłaty gotówki oraz zablokowania niewypłaconych środków finansowych na rachunku osobistym, klient musi złożyć w banku, w którym ma swoje konto. Banki weryfikują całą sprawę, sprawdzając, jak przebiegała transakcja i kiedy został popełniony błąd. Generalnie, po kilku dniach od zgłoszenia reklamacji w swoim banku klient powinien automatycznie otrzymać na swoje konto przelew pieniędzy. Nie zawsze jednak się to dzieje.

Jeśli bank posiada podpisaną z operatorem danych bankomatów umowę, wówczas w krótkim czasie reklamacja klienta jest rozpatrywana i otrzymuje on z powrotem swoje pieniądze. Blokada środków finansowych na koncie klienta banku przez operatora bankomatów jest utrzymywana do czasu wyjaśnienia przyczyn zaistniałego błędu i potwierdzenia faktu braku wypłaty pieniędzy. Jeśli do wypłaty gotówki z bankomatu nie dochodzi, to wówczas najlepiej pobrać potwierdzenie, na którym znajdzie się taka sytuacja. Z reguły brak wypłaty pieniędzy z urządzenia powoduje, że pieniądze faktycznie nie są wyksięgowane z rachunku osobistego klienta.

Operator sieci bankomatów, w których nie zrealizowano transakcji, może poinformować o tym fakcie bank klienta, ale nie ma narzuconej prawnie takiej powinności. Najczęściej, jeśli bank ma podpisaną z nim umowę o współpracy, to takie informacje szybko są wysyłane do banku. Klient nie musi nawet wykonywać jakichkolwiek kroków prawnych, aby uzyskać z powrotem swoje pieniądze. W ciągu zaledwie kilku godzin od zdarzenia otrzymuje środki finansowe na swoje konto bankowe. Kiedy jednak umowa o współpracę nie jest podpisana, konieczne jest złożenie przez klienta reklamacji w swoim banku. Proces wyjaśnienia sprawy i zwrotu pieniędzy klientowi może w takim przypadku trwać nawet kilka tygodni.