środa, 8 grudnia, 2021
Strona głównaAktualnościPolacy narzekają na banki

Polacy narzekają na banki

polacy_narzekaja_na_bankiPrzy dokonywaniu decyzji zakupowych Polacy coraz częściej posiłkują się opiniami znalezionymi w Internecie. Takie rekomendacje są dla nas wyznacznikiem jakości dla danego produktu. Nie inaczej jest w przypadku samych banków. One również muszą zadbać o swoją renomę Internecie, bowiem w przeciwnym wypadku nie tylko nie dostaną szansy na wzmacnianie swojej pozycji na rynku, ale zaczną tracić dotychczasowych klientów.

Mówi się, że dobra opinię buduje się latami, a można ją stracić w jednej chwili, jednym potknięciem burząc pracę PR-owców wykonaną przez wiele miesięcy. Niestety, jest to prawda. Dziś Internet umożliwia nam szybką wymianę informacji na każdy temat. Rozmawiamy z innymi użytkownikami o bankach, ich praktykach i prowadzonej polityce, jak i coraz częściej zdarzających się awariach w systemach transakcyjnych. Internauci ostrzegają siebie nawzajem o oszustwach i podszywaniu się przez złodziei pod banki. Takie akcje potrafią szybko zażegnać powstały kryzys i umożliwić bankom wszczęcie odpowiedniej procedury działania. Na co zwykle narzekają klienci banków w sieci internetowej?

Agencja Fast Forward Communication przeprowadziła badania w Internecie i opracowała na ich podstawie raport „Banki w sieci”. Najczęściej Polacy rozmawiają na łamach różnorodnych grup i for dyskusyjnych o konkretnych produktach bankowych. W ten sposób Internauta może się dowiedzieć, czy warto skorzystać z danego konta bankowego, czy kredyt hipoteczny ma takie parametry, jakie znalazły się w reklamach banku i jak szybko można uzyskać pożyczkę gotówkową. Wątki nie produktowe w sieci internetowej stanowiły około 60% podejmowanych w ubiegłym roku dyskusji, a obecnie to niecałe 18%. Najczęściej o bankach polscy internauci dyskutują na forach dyskusyjnych, w komentarzach na różnorodnych stronach internetowych, czy w ramach serwisu społecznościowego Facebook.

Awarie dotyczące systemów transakcyjnych banków są częstym tematem dyskusji polskich internautów w sieci. Wymieniamy uwagi na temat czasu trwania awarii, jej powodów i konsekwencji. W tym roku często Polacy rozmawiali na temat PKO BP, Alior Banku i mBanku. Ten ostatni był tematem wielu rozmów, a to z uwagi na fakt wprowadzania dla klientów „nowego mBanku”.

PKO BP nie było oceniane zbyt pozytywnie, co spowodowane było karą nałożoną na ten największy bank w Polsce przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za wprowadzanie klientów w błąd w kampanii reklamowej „Max pożyczka, mini ratka”.

Nie tylko negatywne, ale i pozytywne opinie o bankach można bez problemów odnaleźć w sieci. Przychylnością internautów według opisywanego raportu cieszyły się banki: Deutsche Bank, Bank Millennium oraz Bank BGŻ. Krytyczne opinie zbierają zaś MultiBank, BZ WBK czy ING Bank Śląski.

Podobne wpisy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Najpopularniejsze