Największy państwowy bank w Polsce, PKO BP postanowił zainwestować w całkowitą zmianę swojego wizerunku. Dotychczas był on postrzegany, jako nader konserwatywny bank, dla starszych klientów. Dziś ma się to powoli zmieniać. PKO BP zdecydował się zaangażować do zmodernizowania swojego oblicza bardzo znanego showmana telewizyjnego – Szymona Majewskiego.
W chwili obecnej w telewizji, radiu, Internecie i w prasie obecne są reklamy z jego udziałem. Wszystkie działania w ramach ustalonej strategii promocyjnej, nakierowanej na zmianę wizerunku PKO BP, mają potrwać do końca 2011 roku. Jest to pierwszy z etapów spójnej konwencji nowego PKO BP.
Modernizacja wizerunku obejmuje między innymi całkowitą zmianę oznakowania zewnętrznego oddziałów i agencji PKO BP. Oznacza to, że zostanie ona wprowadzona w blisko 1,2 tys. oddziałów oraz prawie 2 tys. agencji. To nie wszystkie zmiany, jakie zostały zaplanowane przez bank. PKO BP odświeży również szatę graficzną wykorzystywanych w toku działalności materiałów komunikacyjnych, a także zmieni logotyp. Planowana jest zmiana całej kolorystyki firmowej, a także wdrożenie zupełnie nowej, autorskiej czcionki. Na marginesie trzeba powiedzieć, że PKO BP będzie pierwszą, tak dużą firmą w Polsce, która będzie mogła posługiwać się własną czcionką.
Wszelkimi zmianami wizerunkowymi w PKO BP zajęła się znana agencja White Cat Studio, współpracująca z Karolem Śliwką, będącym autorem znaku firmowego PKO BP, tzw. skarbonki. Znak ten został zaprojektowany aż w 1967 roku. Od tego czasu wiele się wydarzyło, dlatego też najwyższy czas na zmiany w PKO BP. Na polskim rynku bankowym PKO BP zajmuje bardzo dobrą pozycję, a na dodatek może pochwalić się dobrymi rezultatami finansowymi.
Działania podjęte przez bank mają doprowadzić do przekształceń w myśleniu klientów. Bank ma być postrzegany, jako nowoczesny, dbający o klientów. Zakłada się, że kampania promocyjna, w którą zaangażowany jest Szymon Majewski, ma kształtować spójny, jak najbardziej pozytywny wizerunek banku, który będzie na tyle charakterystyczny, aby wpływał na wizerunek firmy, jako całości na rynku. To wszystko ma docelowo prowadzić do zwiększania zadowolenia dotychczasowych klientów PKO BP i pozyskiwania nowych. Jak do tej pory, wizerunek banku PKO BO nie korespondował z jego rzeczywistą pozycją rynkową.
O potrzebie wprowadzenia zmian powiedzieli sami klienci Banku, którzy stanowili grupę testową dla nowego znaku graficznego. Stare logo przez wiele osób było postrzegane jako zbyt staroświeckie, dlatego też należało wprowadzić pewne zmiany, zachowując nawiązanie do tradycji, ale robiąc wyraźny krok ku nowoczesności.
Klienci bardzo pozytywnie, a nawet entuzjastycznie podchodzą do wprowadzanych przez PKO BP zmian w wizerunku, co oznacza, że zaplanowane działania są „strzałem w dziesiątkę” i najprawdopodobniej przełożą się na uzyskanie dobrego wyniku finansowego przez Bank.
M.M. – bankowynet.pl
źródło: PKO Bank Polski