Strona główna Aktualności PKO BP najlepszy wizerunkowo

PKO BP najlepszy wizerunkowo

1

PKO BP najlepszy wizerunkowoIII edycja prestiżowego badania „Top Marka. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” współpracując z miesięcznikiem PRESS, wyłoniła liderów wizerunkowych w jedenastu branżach działalności gospodarczej. Tegoroczne zestawienie zostało przygotowane w oparciu o 310 tysięcy publikacji prasowych.
Warto zaznaczyć, że w każdej przebadanej branży, przedstawiono pięć najbardziej wartościowych marek, czyli łącznie 55 brandów. Odnosząc się do wyników z poprzedniego roku, zaszły aż trzy zmiany na pierwszej pozycji. Siedem firm może pochwalić się zachowaniem prowadzenia. Tegoroczna edycja badania „Top Marka” została poszerzona o sektor energetyczny, a także zestawienie spółek strategicznych.
Sebastian Bykowski, pełniący rolę wiceprezesa zarządu i dyrektora generalnego PRESS-Service Monitoring Mediów podkreślił, że uzyskane rezultaty badań stanowią potwierdzenie tego, że wizerunek poszczególnych marek w sektorach działalności gospodarczej w naszym kraju jest jak najbardziej wrażliwy na zmiany. Publikacje dotyczące brandów nie zawsze są skutkiem działań zaplanowanych przez rzeczników prasowych i działy PR z poszczególnych przedsiębiorstw. Trudno też przewidzieć, jaki będzie ich odbiór przez opinię publiczną. Jest on często zależny od tego, w jaki sposób dziennikarze przedstawiają marki.
W sektorze motoryzacyjnym pierwsze miejsce wśród najbardziej znanych marek zajął BMW, zastępując tym samym ubiegłorocznego triumfatora – Fiata. Z kolei, w sektorze ubezpieczeń Allianz spadł dopiero na czwartą pozycję, a jego miejsce na szczycie zestawienia zajął PZU. Wśród producentów branży IT pierwsze miejsce przypadło Hewlett Packard, a tuż za nim uplasował się Intel. Zestawienie branży energetycznej zdecydowanie zdominował PGE.
W pozostałych sektorach szczyt zestawienia zamykają te same marki, co rok temu. Najsilniejszym wizerunkowo bankiem w Polsce jest PKO BP, telewizją TVN, zaś stacją radiową – RMF FM. W telekomunikacji przewagę nad Telekomunikacją Polską wyraźnie powiększył Plus GSM. Wśród sieci handlowych najlepszym wizerunkiem cieszy się Tesco, zaś między producentami artykułów spożywczych bryluje Coca Cola. Tak jak w roku 2009, wizerunkowym liderem sektora telefonów GSM pozostaje Nokia – fiński gigant na tym rynku.
Analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów pokusili się również o przebadanie zainteresowania mediów spółkami strategicznymi, których zarządzanie ściśle wiąże się z polityką. Otóż, okazało się, że o PKP ukazało się w ciągu roku ponad 16,6 tys. publikacji w prasie, o grupie Lotos – 9,1 tys., zaś o Orlen – 8 tys.
Badania zostały oparte o analizę wyselekcjonowanych na podstawie monitoringu publikacji, obejmujących 1000 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. W centrum zainteresowania specjalistów przeprowadzających badania znalazły się m.in. dzienniki i tygodniki opinii, prasa ekonomiczna, specjalistyczna, magazyny lifestyle’owe, czy tabloidy. Aż 310 tysięcy publikacji poddano wnikliwej analizie ilościowej i jakościowej. Określono wydźwięk publikacji, obliczono ich ekwiwalent reklamowy i pokazano zależności pomiędzy markami w konkretnych branżach działalności gospodarczej.
M.M.
bankowynet.pl

1 KOMENTARZ

  1. wizerunek jedno a real drugie, wole jednak moj bank, ktorym jest getin bez sciemy, wiem co i jak i to dla mnie najlepsza opcja, jak mam konto bezplatnie to bezplatnie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here