3.3 C
Warszawa
wtorek, 26 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPeoPay zrewolucjonizuje rynek płatności mobilnych

PeoPay zrewolucjonizuje rynek płatności mobilnych

peopayBank Pekao wciąż konkuruje z PKO BP o palmę pierwszeństwa na rynku bankowym w Polsce. Dziś udostępnia on kompleksowe, rewolucyjne rozwiązanie w dziedzinie płatności mobilnych. Mowa tu o systemie PeoPay, który jest właściwie aplikacją płatniczą dla klientów indywidualnych. Pozwala ona na opłacenie rachunków za zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych, wyłącznie przy użyciu smartfona.

Dodatkowo, PeoPay jest również systemem akceptacji płatności mobilnych w Polsce, dzięki czemu handlowcy będą mogli przyjmować w szybkim trybie płatności za pomocą smartfona od swoich klientów. Bank Pekao jako pierwszy na naszym rodzimym rynku łączy płatności mobilne dla klientów indywidualnych z innowacyjną funkcją PeoPay mPOS – oznacza to danie możliwości akceptacji płatności mobilnych na smartfonach dla przedsiębiorców. Nawet osoby nieposiadające konta w Pekao będą mogły śmiało korzystać z nowego systemu płatności.

PeoPay pozwala nie tylko na dokonywanie płatności smartfonem w sklepach i w Internecie. Wyposażony został w funkcjonalność umożliwiającą przesyłanie pieniędzy na numer telefonu, czy przekazywanie środków finansowych bezpośrednio pomiędzy posiadaczami aplikacji.

Godna uwagi w systemie PeoPay jest niewątpliwie funkcjonalność pozwalająca na akceptację płatności mobilnych przeznaczona dla punktów usługowo-handlowych. Bez konieczności posiadania standardowego terminala POS, nawet drobni sklepikarze będą mogli akceptować od swoich klientów płatności bezgotówkowe przy użyciu aplikacji PeoPay mPOS.

Koszty związane z instalacją i wykorzystywaniem terminali POS w punktach handlowo-usługowych zwykle skutecznie zniechęcają przedsiębiorców do akceptowania płatności bezgotówkowych. Dzięki rozwojowi aplikacji na smartfony ta sytuacja może ulec zmianie, głównie za sprawą uruchomionego przez Bank Pekao rozwiązania PeoPay mPOS. Dzięki niemu może szybko wzrosnąć liczba punktów handlowych i usługowych, w których klient będzie mógł zapłacić rachunek bezgotówkowo, z wykorzystaniem smartfona.

Rozpoczęcie korzystania z usługi PeoPay wymaga rejestracji w aplikacji pobranej na telefon i otwarcia rachunku służącego do płatności mobilnych. Jeśli klient będzie posiadaczem karty prepaid Banku Pekao, będzie mógł bezproblemowo powiązać aplikację z rachunkiem swojej karty. Rachunek służący do wykonywania płatności mobilnych można zasilać w trybie online, z dowolnej karty lub przelewem od innego użytkownika systemu PeoPay czy zwykłym przelewem bankowym.