Kredyt Bank z dniem 21 sierpnia 2011 roku uruchomi dla swoich klientów nowy serwis bankowości elektronicznej. Dotychczasowa strona banku KB24 zmienia swoją szatę i funkcjonalność. Kredyt Bank zapewnia, że serwis został zaprojektowany w taki sposób, aby odpowiadać na oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów.
Przed rozpoczęciem wprowadzania jakichkolwiek zmian w systemie bankowości internetowej Kredyt Banku, została wykonana analiza działania dotychczasowego serwisu. Podjęła się jej firma Blue Services. Audyt wykrył, że w serwisie Kredyt Banku występuje skomplikowana nawigacja, strony są mało czytelne, stosowana jest niejasna terminologia, wygląd stron nie jest zgodny z obowiązującymi trendami rynkowymi, a także nie występuje zaakcentowanie najważniejszych akcji dokonywanych przez użytkownika.
Zmiany dotyczące serwisu KB24 dotyczyły poprawienia ergonomii i intuicyjności nawigacji po kolejnych zakładkach. Funkcjonalności serwisu zostały pogrupowane tak, aby każdy klient korzystający z nich nie miał problemów z dotarciem do nich. Można je wykorzystywać z wielu miejsc na platformie bankowej i jest to jak najmniej skomplikowane. Dodatkowo, wdrożono rozwiązania zgodne z obecnie obowiązującymi standardami rynkowymi. Stworzono zupełnie nową, lepszą architekturę informacji.
Serwis KB24 zyskał również nowy wygląd stron, który jest bardziej przyjazny dla użytkowników. Nie zmieniono tylko samej kolorystyki serwisu, która ściśle koresponduje z marką, bowiem jest biało-niebieska. Wszystkie elementy graficzne, jakie znalazły się na stronie, są zredukowane do niezbędnego minimum. Nowy układ serwisu KB24 jest wynikiem wdrożenia nowych funkcjonalności.
Przedstawiciele Kredyt Banku zapewniają, że KB24 będzie posiadał logiczny sposób eksponowania danych, zaś nowa, udoskonalona architektura informacji powinna ułatwić wszystkim klientom dokonywanie poszczególnych czynności w systemie transakcyjnym. W trakcie wprowadzania zmian w systemie bankowym Kredyt Banku usunięto zdecydowaną większość wszelkich dysfunkcji, które zostały wykryte podczas audytu serwisu i które zgłaszali uprzednio klienci.
KB24 będzie udostępniony w nowej formie dla klientów już wkrótce. Takie działanie Kredyt Banku doskonale wpisuje się w dynamiczny rozwój bankowości elektronicznej. Statystyki wskazują, że na koniec pierwszego półrocza 2011 roku z systemu KB24 korzystało ponad 435 tys. użytkowników. W ciągu ostatniego miesiąca do serwisu logowano się ponad 4 miliony razy i wykonano około 1,6 mln operacji w systemie.
M.M. – bankowynet.pl
źródło: Kredyt Bank