Nowy mBank już wkrótce

mBank ogłosił, że już niebawem stanie się autorem rewolucji w dziedzinie bankowości, otwierając „Nowy mBank”. Szacuje się, że inwestycja ta pociągnie za sobą koszty rzędu 100 mln zł.
Wcześniej podobną operację na polskim rynku bankowym przeprowadził bank BGŻ, który stworzył markę BGŻ Optima, ale miała ona o wiele mniejszą skalę. Kilka miesięcy temu Alior Bank zaś zapowiedział utworzenie Alior Sync, który ma się stać ultranowoczesnym oddziałem bankowym w Polsce.
W chwili obecnej mBank, należący do grupy BRE Bank ma silną pozycję na polskim rynku. Po 11 latach działalności zdołał on zdobyć 3 mln aktywnych klientów, stawiających na nowoczesność w bankowości. Chcąc umacniać swoją pozycję i zdobywać nowych klientów, właściciele mBanku zdecydowali się na rewolucyjne rozwiązanie – stworzenie „klonu” mBanku.
Nowy mBank z założenia ma kierować swoją ofertę do ceniących nowoczesność klientów. Grupa docelowa została określona jako społeczność ludzi korzystających chętnie i często z szerokopasmowego Internetu, smartfonów, czy też z mediów społecznościowych – polskich i zagranicznych. mBank pomimo tego, że wystartował ze swoją działalnością w Polsce jako bank bardzo nowoczesny, ponieważ posiadał on jedynie internetową formę działalności, to dziś dla niektórych klientów nie jest to wystarczające. Chcą oni unowocześnienia wielu funkcji w bankowości internetowej mBanku, stąd też pomysł BRE Banku na Nowy mBank. Na konferencji prasowej podano, że ambicją banku jest zyskanie miana „Facebooka finansów” w Polsce. Ze wstępnych badań rynkowych wynika, że w ciągu kilku lat grupa odbiorców tak nowoczesnych usług finansowych urośnie w naszym kraju do 5 mln osób.
Nowy mBank ma w pełni odpowiadać potrzebom i oczekiwaniom współczesnego klienta, jak i klienta przyszłości. Ma łamać dotychczasowe schematy, którymi posługują się banki w Polsce, nawet w swych internetowych serwisach. Planuje się, że będzie to instytucja finansowa nowej generacji, oferująca powiązane ze sobą produkty. Rozrywka i finanse mają tu iść w parze. Rozmowy z doradcami nie będą już odbywały się przez infolinię, czy twarzą w twarz w placówce mBanku, ale za pośrednictwem wideoczatu. Dodatkowo, Nowy mBank planuje skorelowanie swojego systemu z systemami rabatów w różnych punktach handlowych i usługowych w Polsce. Korzystając z nowego mBanku będzie można płacić rachunki i korzystać z różnych rozwiązań finansowych z poziomu serwisu społecznościowego Facebook.
Problemem może być zachowanie prywatności i bezpieczeństwa klientów Nowego mBanku, ale pewnie i z tym poradzi sobie grupa BRE Bank. Słowem, ma powstać technologiczny bank jutra, zupełnie inny i bardziej zaawansowany technologicznie od dzisiaj istniejących i wykorzystywanych rozwiązań.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here