Z początkiem maja Meritum Bank rozpoczął ofensywną kampanię reklamową swojej oferty. Do spotów reklamowych zaangażował Macieja Maleńczuka. Kampania oparta jest o kontrowersyjne pytanie, które pojawiło się w różnorodnych mediach – Skąd Maleńczuk ma pieniądze? Sprawdź na www.ZrobToDlaPieniedzy.pl”.
Jak podają przedstawiciele Meritum Banku, tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni emitowania reklam, Bank nie ujawniał swej nazwy, ale zachęcał wszystkich odbiorców reklam do wzięcia udziału w konkursie internetowym, w którym do wygrania było 15 tys. zł. W pierwszym etapie kampanii w kilku, największych miastach Polski zostały zaprezentowane billboardy z wizerunkiem piosenkarza, Macieja Maleńczuka, a w sieci internetowej można było zobaczyć reklamy z jego udziałem. Meritum Bank wykorzystał również spoty radiowe w swoich działaniach reklamowych.
Na wskazanej stronie internetowej – www.ZrobToDlaPieniedzy.pl wszyscy internauci dowiadywali się o zasadach i o nagrodach, jakie są do wygrania w konkursie internetowym. Do 31 maja 2011 roku będzie trwał wspominany konkurs. Warunkiem wzięcia w nim udziału jest zgłoszenie ciekawego filmiku, zdjęcia lub pomysłu, poprzez który można zachęcić internautów do oddawania swoich głosów. Internauci wybiorą zwycięzcę konkursu klikając na ikonkę wybranej pracy na stronie konkursu.
Organizatorzy zabawy podkreślają, że udział w konkursie nie tylko pozwala na wygranie atrakcyjnych nagród, ale każdy uczestnik bierze równocześnie udział w akcji charytatywnej. Meritum Bank zobowiązał się bowiem do ufundowania łącznie 120 indeksów dla dzieci, ale postawił warunek, że do konkursu musi zostać zgłoszonych łącznie 1000 filmów i zdjęć. Każdy indeks pozwala na naukę dziecka przez jeden semestr, w ramach programu Akademia Przyszłości. Indeksy trafią do podopiecznych Stowarzyszenia WIOSNA.
16 maja 2011 roku rozpoczęła się druga część kampanii reklamowej Meritum Banku, w której pojawia się odpowiedź na wcześniej postawione pytanie, dotyczące finansów Pana Maleńczuka – „Z kont Maleńczuk ma pieniądze”. W taki oto sposób ruszyła druga odsłona kampanii Meritum Banku. Dotyczy ona przede wszystkim Kont Zarabiających.
Bank podjął decyzję o niecodziennej formie kampanii reklamowej z uwagi na opinię specjalistów. Kampania teaserowa, która miała miejsce przez ostatnie dwa tygodnie, wzbudziła zainteresowanie wśród potencjalnych klientów Meritum Banku i taki też był jej główny cel. Udział Macieja Maleńczuka przyciągnął do kampanii wiele zaciekawionych osób. Będzie on bohaterem również i innych spotów reklamowych, w dalszym etapie kampanii.
Meritum Bank poprzez zastosowanie nieszablonowej kampanii reklamowej pragnął podkreślić, że jest bankiem nowoczesnym, stawiającym na najbardziej kreatywne rozwiązania. Ciekawe działania reklamowe miały zainspirować wszystkich obecnych i potencjalnych klientów do refleksji nad wykorzystaniem swoich oszczędności i pieniędzy tymczasowo zgromadzonych na rachunkach osobistych. Meritum Bank chciał, aby jego klienci przemyśleli, jakie kwestie są dla nich najważniejsze podczas użytkowania konta bankowego, co skłoniłoby ich do wyboru Konta Zarabiającego w tym właśnie banku.
M.M. – bankowynet.pl
źródło: Meritum Bank