Kiedy na polskim rynku ubezpieczeń komunikacyjnych pojawiła się marka Proama, wraz ze swoimi atrakcyjnymi ofertami polis OC i AC, wydawało się, że nikt już nie przebije jej cen. Tymczasem okazuje się, że takie twierdzenie było błędne. Proama zainicjowała szereg obniżek i promocji cenowych w dziedzinie ubezpieczeń OC i AC. Dziś na rynku można skorzystać z licznych zniżek, ale uwaga, to chwilowa promocja, a eksperci już zapowiadają, że będzie dużo drożej.
Jeszcze kilka miesięcy temu Towarzystwa Ubezpieczeniowe przekonywały, że podwyżka składek na ubezpieczenia OC musi nastąpić. Nie ma innego wyjścia, ponieważ te ubezpieczenia w skali całej Europy, w Polsce są zdecydowanie najtańsze. Poza tym rosną koszty części zamiennych, a więc i OC musi podrożeć, aby odszkodowania wypłacane ze składek ubezpieczonych mogły pokryć koszty napraw samochodów. Ubezpieczyciel nie może przecież dokładać do swojej działalności.
Patrząc na rynek ubezpieczeń OC w naszym kraju wydaje się, że Towarzystwa Ubezpieczeniowe zapomniały o dawnych sugestiach odnośnie podwyżek i ze wszystkich sił starają się przyciągnąć do siebie klientów. Oczywiście, największą zachętą jest przy tym obniżenie ceny polisy ubezpieczeniowej. Niektóre Towarzystwa Ubezpieczeniowe są skłonne do udzielenia 10% rabatu za zakup polisy przez Internet, albo też zostanie fanem ubezpieczalni na jej fan page`u w serwisie społecznościowym Facebook. O ile Proama oferowała klientom maksymalnie 70% zniżkę na OC, znalazło się już towarzystwo z 80% zniżką przyznawaną kierowcom za trzy lata jazdy bez żadnej, nawet najmniejszej stłuczki. Tym samym odeszła do historii maksymalna, 60% zniżka za bezszkodową jazdę. Nie oznacza to jednak, że w wielu ofertach nie jest to najwyższa możliwa zniżka na OC.
Należy podkreślić, że z maksymalnych obniżek cen OC nie każdy może skorzystać i to jest podstawowy problem.
Oferta Proamy została przebita przez Towarzystwo Ubezpieczeniowej Uniqa. Daje ono do 80% zniżki, darmowy mini assistance oraz gwarancję utrzymania ceny dla bezszkodowych uczestników programu lojalnościowego. Taka oferta obowiązuje w ubezpieczalni Uniqa od 11 czerwca 2012 roku. Do trendu ogłaszania coraz to nowych promocji na ubezpieczenia OC i AC przyłączyły się jeszcze takie towarzystwa jak Link4, Liberty Direct czy też Axa.
Średnio w Polsce kierowca na ubezpieczenie OC, będące ubezpieczeniem obowiązkowym, wydaje 448 zł. W porównaniu z innymi krajami europejskimi jest to naprawdę niewiele, stąd też podwyżki cen ubezpieczeń OC. Z drugiej strony, ubezpieczalnie chcą przyciągnąć do siebie klientów, dlatego dokonują okresowych promocji. Wszyscy ubezpieczyciele dążą do tego, aby ubezpieczenia OC były rentowne.
Sprawdź aktualną ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych.