12.3 C
Warszawa
czwartek, 25 kwietnia, 2024

mBank w liczbach

W ciągu pięciu lat działalności mBank pozyskał 1 milion Klientów i ponad 4 mld zł depozytów, co czyni go jednym z 20 największych banków internetowych na świecie oraz jednym z 10 w Europie. mBank w liczbach (stan na koniec 2005 roku):

  • 1 015 tys. Klientów
  • 1 325 tys. rachunków, w tym 130 tys. mBIZNES
  • 4,04 mld zł zgromadzonych depozytów
  • 0,57 mld aktywów w funduszach – SFI
  • 1,6 mld zł udzielonych kredytów
  • 48,7 tys. wydanych KART kredytowych
  • 529 tys. wydanych kart płatniczych
  • 131,7 tys. Klientów Funduszy – SFI
  • 12,4 tys. Klientów korzystających z usługi eMAKLER
  • 18 tys. sprzedanych polis ubezpieczeniowych
  • 80 mln obrotu na platformie mSZOP
  • 870 lat 4 dni i 2,5 godziny spędzone na stronach mBanku
  • 7 969 366 telefonów odebranych przez mLinię
  • 95 459 053 odwiedzin stron www.mbank.pl

W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba Klientów wzrosła o 25 %, a liczba rachunków aż o 28 %. Jednocześnie, wprowadzając do oferty usługę eMAKLER, mBank pozyskał 10% rynku transakcji giełdowych on-line.
Produkty i usługi wprowadzone do oferty w 2005 roku:

  • Usługa maklerska – eMAKLER
  • Kredyt konsolidacyjny w ramach mPLANu hipotecznego
  • Fundusze Funduszy (FoF) w ramach SFI
  • Ubezpieczenie komunikacyjne
  • Ubezpieczenie na życie z funduszem
  • mBank.net.pl – program partnerski
  • Partnerska karta kredytowa Compensa Visa Classic

Model biznesowy mBanku stał się rewolucją w finansach i przełomem na rynku bankowości detalicznej w Polsce. Dzisiaj mBank jest rentowną instytucją finansową pierwszego wyboru, oferującą najlepsze na rynku produkty bankowe i niebankowe.
Rekordowe wartości 2005 roku:

  • 360 tys. rachunków
  • 646 mln zł udzielonych kredytów hipotecznych
  • ponad 100% wzrost liczby KART kredytowych
  • 52 tys. nowych rachunków inwestycyjnych
  • 70 funduszy należących do 11 Towarzystw w ramach SFI
  • 35% wzrost sprzedaży eKARTY

mBank w społeczności:
W ciągu całego roku 2005, zgodnie z przyjętą strategią, mBank był mecenasem kultury, sponsorem imprez edukacyjnych i sportowych.
W 2005 roku mBank przeprowadził dwie akcje charytatywne mKlienci potrzebującym, w ramach, których Klienci mBanku mogli, za pomocą usługi mTRANSFER, przekazywać środki na konto fundacji. Podczas akcji zakończonej w kwietniu 2005r., dzięki dobroci i hojności mKlientów, mBank zebrał 86 477 zł, a dodatkowo na pomoc dla ofiar Tsunami – 45 194,95 zł. Ponadto, już po raz kolejny mBank wsparł kampanię społeczną Cała Polska Czyta Dzieciom sponsorując druk kalendarzy. Jak co roku, seria gadżetów mBanku została zlicytowana podczas aukcji internetowej, z której dochód został w całości przekazany na XII finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
mBankowe wydarzenia:
W maju 2005 r. odbył się drugi “mBank Łódź Maraton”, w ramach którego wystartowało ok. 500 biegaczy. Jednocześnie we wrześniu, mBank był organizatorem mBank eXtreme w Sielpi – imprezy dla wszystkich tych, którzy lubią sprawdzać granice swojej wytrzymałości.
W trzech dyscyplinach – biegu terenowym, wyścigu rowerowym oraz chodzie – w V edycji imprezy wystartowało przeszło 800 osób.
W listopadzie 2005 roku mBank obchodził hucznie piąte urodziny. Z tej okazji obył się cykl pięciu koncertów w pięciu miastach Polski, podczas których w sumie bawiło się prawie 7000 Klientów i gości mBanku.
Podczas urodzin wystąpiły wybitne postacie polskiej sceny muzycznej w premierowym, niesłyszanym wcześniej zestawieniu i repertuarze – z zespołem Myslovitz gościnnie zagrał Leszek Możdżer.
Nagrody i Wyróżnienia:
W 2005 roku mBank został laureatem:

  • Konkursu EUROPRODUKT 2004 za SFI
  • Nagrody Gospodarczej “Wehikuł Czasu” jako “Bank Roku 2005”
  • Konkursu “Bank Dostępny”
  • Nagrody “Portfel Roku 2005”

“Rok 2005 był dla nas symboliczny. Nie tylko skończyliśmy 5 lat, ale także z naszej oferty skorzystał milionowy Klient. Jestem pewien, że zarówno mBank jak i cała bankowość internetowa będzie w dalszym ciągu rozwijać się bardzo dynamicznie. Za 5-10 lat Internet stanie się dominującym kanałem kontaktu Klientów z bankiem, nie tylko dla podstawowych produktów i usług. Z pewnością o kształcie rynku bankowego zadecyduje szybkość innowacji i jakość oferowanych usług. mBank i nas wszystkich pracujących na jego sukces, czeka zatem wytężona praca nad utrzymaniem i polepszaniem pozycji na rynku detalicznym, ale myślę, że nasz model biznesowy gwarantuje sukces.” – podkreśla Piotr Gawron, dyrektor mBanku.

źródło: mBank – informacja prasowa
sprawdź ofertę: mBank