W ciągu pięciu lat działalności mBank pozyskał 1 milion Klientów i ponad 4 mld zł depozytów, co czyni go jednym z 20 największych banków internetowych na świecie oraz jednym z 10 w Europie. mBank w liczbach (stan na koniec 2005 roku):
- 1 015 tys. Klientów
- 1 325 tys. rachunków, w tym 130 tys. mBIZNES
- 4,04 mld zł zgromadzonych depozytów
- 0,57 mld aktywów w funduszach – SFI
- 1,6 mld zł udzielonych kredytów
- 48,7 tys. wydanych KART kredytowych
- 529 tys. wydanych kart płatniczych
- 131,7 tys. Klientów Funduszy – SFI
- 12,4 tys. Klientów korzystających z usługi eMAKLER
- 18 tys. sprzedanych polis ubezpieczeniowych
- 80 mln obrotu na platformie mSZOP
- 870 lat 4 dni i 2,5 godziny spędzone na stronach mBanku
- 7 969 366 telefonów odebranych przez mLinię
- 95 459 053 odwiedzin stron www.mbank.pl
W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba Klientów wzrosła o 25 %, a liczba rachunków aż o 28 %. Jednocześnie, wprowadzając do oferty usługę eMAKLER, mBank pozyskał 10% rynku transakcji giełdowych on-line.
Produkty i usługi wprowadzone do oferty w 2005 roku:
- Usługa maklerska – eMAKLER
- Kredyt konsolidacyjny w ramach mPLANu hipotecznego
- Fundusze Funduszy (FoF) w ramach SFI
- Ubezpieczenie komunikacyjne
- Ubezpieczenie na życie z funduszem
- mBank.net.pl – program partnerski
- Partnerska karta kredytowa Compensa Visa Classic
Model biznesowy mBanku stał się rewolucją w finansach i przełomem na rynku bankowości detalicznej w Polsce. Dzisiaj mBank jest rentowną instytucją finansową pierwszego wyboru, oferującą najlepsze na rynku produkty bankowe i niebankowe.
Rekordowe wartości 2005 roku:
- 360 tys. rachunków
- 646 mln zł udzielonych kredytów hipotecznych
- ponad 100% wzrost liczby KART kredytowych
- 52 tys. nowych rachunków inwestycyjnych
- 70 funduszy należących do 11 Towarzystw w ramach SFI
- 35% wzrost sprzedaży eKARTY
mBank w społeczności:
W ciągu całego roku 2005, zgodnie z przyjętą strategią, mBank był mecenasem kultury, sponsorem imprez edukacyjnych i sportowych.
W 2005 roku mBank przeprowadził dwie akcje charytatywne mKlienci potrzebującym, w ramach, których Klienci mBanku mogli, za pomocą usługi mTRANSFER, przekazywać środki na konto fundacji. Podczas akcji zakończonej w kwietniu 2005r., dzięki dobroci i hojności mKlientów, mBank zebrał 86 477 zł, a dodatkowo na pomoc dla ofiar Tsunami – 45 194,95 zł. Ponadto, już po raz kolejny mBank wsparł kampanię społeczną Cała Polska Czyta Dzieciom sponsorując druk kalendarzy. Jak co roku, seria gadżetów mBanku została zlicytowana podczas aukcji internetowej, z której dochód został w całości przekazany na XII finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
mBankowe wydarzenia:
W maju 2005 r. odbył się drugi “mBank Łódź Maraton”, w ramach którego wystartowało ok. 500 biegaczy. Jednocześnie we wrześniu, mBank był organizatorem mBank eXtreme w Sielpi – imprezy dla wszystkich tych, którzy lubią sprawdzać granice swojej wytrzymałości.
W trzech dyscyplinach – biegu terenowym, wyścigu rowerowym oraz chodzie – w V edycji imprezy wystartowało przeszło 800 osób.
W listopadzie 2005 roku mBank obchodził hucznie piąte urodziny. Z tej okazji obył się cykl pięciu koncertów w pięciu miastach Polski, podczas których w sumie bawiło się prawie 7000 Klientów i gości mBanku.
Podczas urodzin wystąpiły wybitne postacie polskiej sceny muzycznej w premierowym, niesłyszanym wcześniej zestawieniu i repertuarze – z zespołem Myslovitz gościnnie zagrał Leszek Możdżer.
Nagrody i Wyróżnienia:
W 2005 roku mBank został laureatem:
- Konkursu EUROPRODUKT 2004 za SFI
- Nagrody Gospodarczej “Wehikuł Czasu” jako “Bank Roku 2005”
- Konkursu “Bank Dostępny”
- Nagrody “Portfel Roku 2005”
“Rok 2005 był dla nas symboliczny. Nie tylko skończyliśmy 5 lat, ale także z naszej oferty skorzystał milionowy Klient. Jestem pewien, że zarówno mBank jak i cała bankowość internetowa będzie w dalszym ciągu rozwijać się bardzo dynamicznie. Za 5-10 lat Internet stanie się dominującym kanałem kontaktu Klientów z bankiem, nie tylko dla podstawowych produktów i usług. Z pewnością o kształcie rynku bankowego zadecyduje szybkość innowacji i jakość oferowanych usług. mBank i nas wszystkich pracujących na jego sukces, czeka zatem wytężona praca nad utrzymaniem i polepszaniem pozycji na rynku detalicznym, ale myślę, że nasz model biznesowy gwarantuje sukces.” – podkreśla Piotr Gawron, dyrektor mBanku.
źródło: mBank – informacja prasowa
sprawdź ofertę: mBank