Banki starają się przyciągnąć do siebie jak największą liczbę klientów za pośrednictwem udostępnianych rabatów. Rzecz jasna, jest to tylko jedna z form promocji ich działalności. Trzeba powiedzieć, że taka reklama dla banku okazuje się być bardzo skuteczna, bowiem klienci wiedząc, że mogą zaoszczędzić na codziennie dokonywanych zakupach czy korzystaniu z pewnych usług, chętnie przenoszą się do innego banku. Nowy program rabatowy właśnie wystartował w Alior Banku pod nazwą Mapa Okazji. Ile można na nim zyskać i do kogo właściwie jest kierowany?
Mapa Okazji jest specyficzną, zaawansowaną aplikacją mobilną opierającą się o geolokalizację klientów. Aplikacja została uruchomiona w Google Play oraz App Store i właściwie jest programem obsługujących system rabatów Alior Banku. W aplikacji Mapa Okazji dostępne są kody rabatowe, a klient, który chce skorzystać z rabatu musi poinformować o tym fakcie sprzedawcę lub usługodawcę. Wystarczy, że pokaże mu ekran telefonu z wygenerowanym kodem, a sprzedawca obniży automatycznie cenę towaru bądź usługi. Finalnie klient ma niższy rachunek do zapłaty.
Co ciekawe, nie tylko klienci Alior Banku mają szansę skorzystać ze wskazywanych w aplikacji rabatów, ale wszystkie osoby korzystające z niej i płacące w punktach handlowych czy usługowych za pośrednictwem gotówki. Klient nie jest identyfikowany bezpośrednio po logo na karcie płatniczej Aliora, bowiem może zapłacić gotówką i skorzystać z mechanizmu obniżenia ceny podczas dokonywania transakcji. Wystarczy pobrać aplikację na swój telefon i zarejestrować się, aby skorzystać z rabatu. Podczas rejestracji w aplikacji klient musi podać swój adres mailowy, po którym jest następnie identyfikowany w systemie. System rozpoznaje, czy ten sam adres mailowy był podawany przy zakładaniu rachunku w Alior Banku lub Alior Sync. Jeśli tak, klient będzie mógł skorzystać z dowolnej liczby rabatów w Mapie Okazji.
Aplikacja „obcym” klientom pozwala na takie działanie, ale mogą oni skorzystać tylko z jednego, dowolnie wybranego rabatu – na próbę. Jeśli spodoba im się działanie „Mapy Okazji”, mogą nadal z aplikacji korzystać, ale muszą zostać klientem Alior Banku.
W ten sposób Alior Banku daje możliwość przetestowania swojej Mapy Okazji. Klient nie kupuje więc przysłowiowego „kota w worku” tylko dokładnie wie, jakie korzyści odniesie przy przeniesieniu się do Alior Banku i uzyskaniu możliwości nieograniczonego korzystania z Mapy Okazji.
Mapa Okazji obejmuje swoim zasięgiem ponad 1000 placówek handlowych i usługowych, w tym liczne restauracje, sklepy sportowe, czy spożywcze. Nie tylko duże sieci handlowe oferują kody rabatowe w Mapie Okazji, ale również mniejsze, niezależne punkty.