Bank Pocztowy nie należy do największych banków w Polsce, ale dzięki Urzędom pocztowym, w którym klienci mogą skorzystać z jego usług, ma jedną najbardziej rozwiniętych sieci dystrybucyjnych. Dotychczas klienci Banku Pocztowego mieli utrudnione korzystanie z usług banku na poczcie, ale ma się to zmienić. Jak informuje Bank Pocztowy, teraz w okienku na poczcie można wpłacić gotówkę na swoje konto w tym banku.
Co więcej, placówka Poczty Polskiej przekaże pieniądze na konto klienta w czasie rzeczywistym. Dodatkowo, dla wygody klientów, Bank Pocztowy wprowadził w życie wpłaty online na konto. Najwidoczniej Bank Pocztowy postanowił stać się bardziej dostępnym dla klientów.
Dzięki wprowadzonym w ostatnim czasie zmianom w obsłudze kont w Banku Pocztowym, ich oferta kierowana jest już nie tylko do klientów tradycjonalistów, którzy oczekują obsługi konta w placówce bankowej, ale też do klientów nowoczesnych.
Bank Pocztowy podkreśla, że każdy klient, który wpłaci gotówkę w Placówce Poczty Polskiej na swoje konto w Banku Pocztowym, szybko przekaże pieniądze na rachunek, bowiem zostaną one zaksięgowane w czasie rzeczywistym.
Wpłaty online w Banku Pocztowym zmieniają ten tradycyjny bank w bank nowoczesny, mogący konkurować z innymi bankami funkcjonującymi na polskim rynku finansowym. Wpłaty tego rodzaju są jednak dostępne wyłącznie dla klientów Banku Pocztowego posiadających niektóre konta bankowe znajdujące się w ofercie banku. Będą to konta: Pocztowe Konto Standard, Konto Nestor, Pocztowe Konto Oszczędnościowe, Nowe Konto Oszczędnościowe, Konto Firmowe oraz Firmowe Konto Oszczędnościowe.
Wpłaty online mogą być dokonywane zarówno w placówkach Banku Pocztowego, jak i równocześnie w ponad 4700 placówkach, jakimi dysponuje Poczta Polska. Po wpłaceniu na poczcie pieniędzy w okienku kasowym zostaną one w sposób automatyczny zaksięgowane na koncie klienta. Bank Pocztowy jednocześnie informuje klientów, że dokonywanie wpłat online w czasie rzeczywistym, nie pociąga za sobą żadnych opłat.
Bank Pocztowy zapowiada, że to nie wszystkie zmiany, jakie zamierza wprowadzić do swojej działalności. Daleko mu jeszcze do sposobu działania największych banków w Polsce, które dają klientom wiele alternatywnych możliwości samodzielnej obsługi posiadanych rachunków osobistych czy firmowych, ale Bank Pocztowy najwyraźniej dąży w dobrą stronę. Niekorzystne dla klientów może być jedynie to, że wprowadza on w życie nowe cenniki usług. Podobnie jak i inne banki w Polsce, Bank Pocztowy zdecydował się na podniesienie opłat za korzystanie z usług bankowych dla klientów nieaktywnych.