mBank szczyci się tym, że jest bankiem ogólnodostępnym. Dziś można skorzystać z jego serwisu transakcyjnego nie tylko za pośrednictwem Internetu, ale również przez telefon komórkowy. Oznacza to, że w każdym miejscu i o każdym czasie klient mający telefon z dostępem do Internetu, może na przykład sprawdzić, ile pieniędzy ma akurat na koncie bankowym. Ma możliwość wykonania za pomocą swojej komórki przelewu bankowego i innych szybkich transakcji.
Oznacza to, że dostęp do konta klienci mBanku mają w zasadzie wszędzie i to „od ręki”. Nie muszą poszukiwać komputera z dostępem do Internetu, aby móc wykonać wszystkie wspominane powyżej operacje. Dostęp do konta w komórce otrzymali wszyscy klienci mBanku, którzy jednocześnie mają aktywny kanał dostępu do banku przez Internet. Mając login i hasło do internetowego systemu transakcyjnego, można za ich pomocą zalogować się do mobilnego systemu transakcyjnego.
Dbając o bezpieczeństwo swoich klientów, mBank pozwala za pomocą mobilnego serwisu transakcyjnego wyłącznie na wykonywanie operacji niewymagających potwierdzenia. Dzieje się tak z uwagi na to, że mogłyby pojawić się nadużycia w tym zakresie. Do czasu pojawienia się w mBanku alternatywnej do haseł smsowych i jednorazowych metod autoryzacji, usprawniających pracę na urządzeniach mobilnych, użytkownik nie będzie mógł tym kanałem np. założyć lokaty. Będzie mógł za to m.in. weryfikować zlecenia stałe, sprawdzać stan środków na koncie, przejrzeć historię rachunku, dokonywać przelewów do zdefiniowanych uprzednio odbiorców, spłacać karty kredytowe, weryfikować szczegóły przyznania kredytów itp.
Dzięki nowemu, ulepszonemu systemowi transakcji mobilnych, wszyscy właściciele rachunków osobistych w mBanku mogą skorzystać z dostępu do konta w komórce przez 24 godziny na dobę i niezależnie od tego, gdzie się znajdują. „Lekka” wersja serwisu transakcyjnego, jak określają ją pracownicy mBanku, została w pełni zoptymalizowana pod kątem wszelkiego typu urządzeń mobilnych.
Przygotowano ją specjalnie dla klientów mBanku, którzy korzystają z telefonów komórkowych mających klawiaturę, albo wyposażonych w urządzenia z ekranem dotykowym. Trzeba podkreślić, że mobilny serwis transakcyjny mBanku nieco różni się w przypadku urządzeń z klawiaturą i dotykowych, ponieważ jego twórcy starali się maksymalnie uprościć obsługę systemu, ułatwiając życie klientom mających z nich korzystać w najbliższej przyszłości.
Co ciekawe, mobilny system transakcyjny mBanku automatycznie rozpoznaje, jaki profil, czy wersja systemu będzie najbardziej odpowiednia dla urządzenia klienta. Jeśli telefon nie zostanie w sposób jednoznaczny rozpoznany, to wówczas na ekranie pojawi się specjalny link z informacją o możliwości zmiany wersji systemu na „dotykowy” czy odwrotnie „tekstowy”.
M.M. – bankowynet.pl
źródło: mBank