wtorek, 27 lipca, 2021
Strona głównaAktualnościKochamy transakcje zbliżeniowe

Kochamy transakcje zbliżeniowe

Kochamy transakcje zbliżeniowe

Jak wynika, z raportu opublikowanego przez First Data Polska, właściciela marki Polcard, rośnie liczba zwolenników korzystania z tzw. kart zbliżeniowych i transakcji bezstykowych.

Tempo wzrostu jest imponujące. Jeszcze jesienią, w październiku 2011 r., zarejestrowano niewiele ponad 500 tys. tego typu transakcji. W przeciągu jednego kwartału liczba ta niemal się podwoiła. W marcu 2012 r. zarejestrowano już prawie 900 tys. transakcji zbliżeniowych.

Z czego wynika taka popularność kart bezstykowych? Przede wszystkim z intensywnej promocji tej usługi przez banki, organizacje kart kredytowych oraz agentów rozliczeniowych, ale także z wygody. – Największy wzrost popularności płatności bezstykowych obserwujemy w branżach, gdzie zwiększenie szybkości obsługi transakcji usprawnia cały proces obsługi klienta – przyznaje Janusz Deimko, prezes First Data Polska.

Z przygotowanego przez First Data Polska zestawienia* wynika, że bezstykowa metoda płatności niezwykle popularna jest w restauracjach sieci McDonald`s, małej gastronomii czy barach szybkiej obsługi, a także super i hipermarketach, gdzie liczy się czas transakcji. Transakcje bezstykowe są nie tylko szybkie, ale również wygodne. Coraz częściej stosowane są w komunikacji miejskiej, gdzie kartą zapłacić możemy za bilet. Innowacyjny system płatności zbliżeniowej został wprowadzony, m.in.: we wrocławskich autobusach i tramwajach. Powstają również pierwsze parkometry, które umożliwiają bezstykowe dokonanie transakcji. Zamiast w pośpiechu szukać drobnych czy denerwować się, że parkometr po raz kolejny nie wypłacił nam reszty, wystarczy przytknąć do niego kartę płatniczą.

Najczęściej płatności bezstykowych dokonujemy na niskie kwoty. Płatności zbliżeniowe w kwocie do 20 PLN, stanowią ponad 73 proc. wszystkich tego typu transakcji, dokonanych za pośrednictwem Polcardu, w okresie od października 2011 do marca 2012 roku. W marcu 2012 roku wartość transakcji zbliżeniowych dokonanych w systemie osiągnęła wartość 11,9 mln PLN.

Czynnikiem sprzyjającym dalszemu rozwojowi i promowaniu usługi są nadchodzące Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, podczas których karta zbliżeniowa, może znacznie ułatwić dokonywanie transakcji i zakupów w Strefie Kibica.

*Zestawienie dotyczy preferencji polskich konsumentów odnośnie metod płatności dokonywanych za pomocą kart.

Poprzedni artykułRaiffeisen przejął Polbank
Następny artykułNajtańsze konta firmowe
Podobne wpisy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Najpopularniejsze