Główny konkurent internetowego mBanku rusza do walki o klientów. Mowa tu o Inteligo, czyli internetowym oddziale banku PKO BP. Bank chce zasłużyć na miano najlepszego banku internetowego w Polsce. Do swoich najnowszych reklam postanowił on zatrudnić gwiazdy show biznesu. Wprowadza równocześnie na rynek nowoczesną kartę, która jest jednocześnie kartą kredytową i debetową. Wszystko po to, aby zyskać nowych klientów.
Od 16 listopada 2010 roku Inteligo posiada w ofercie niecodzienną kartę kredytową, którą będzie można używać jako tzw. „debetówkę” podpiętą do konta osobistego. Karta kredytowa będzie więc umożliwiać wypłatę gotówki z bankomatów wprost z rachunku osobistego bez prowizji. Będzie więc ona działać dokładnie tak, jak każda karta bankomatowa. Warto przy tym zaznaczyć, że bank dysponuje 3500 bezpłatnymi bankomatami.
Można powiedzieć, że nowa karta Inteligo będzie hybrydą karty debetowej i kredytowej. Każdorazowo, płacąc kartą za dokonane zakupy, klient będzie najpierw używał pieniędzy banku, korzystając z przyznanego limitu kredytowego, a dopiero po jego wyczerpaniu skorzysta z pieniędzy powiązanych z kartą konta osobistego.
Warto zaznaczyć, że nowa karta Inteligo będzie umożliwiać dokonywanie transakcji w technologii bezstykowej, ale klient będzie mógł samodzielnie ustanowić sobie limit dzienny kwoty takich transakcji. Jeśli limit wyniesie 100 zł, to w ciągu jednego dnia będzie mógł wykonać nie więcej niż dwie tego typu płatności o wartości 50 zł.
Nic nie stoi na przeszkodzie temu, aby ustalić limit na poziomie 0 zł, czyli klient ma możliwość wyłączenia funkcji płatności zbliżeniowej jeśli uzna, że nie chce z niej korzystać, bo np. uważa ją za mało bezpieczną technologię. Dodatkowo, klient może zdecydować, czy chce mieć możliwość autoryzacji transakcji za pośrednictwem czipa i paska magnetycznego lub wyłącznie czipa.
Zmianom w ofercie Inteligo ma towarzyszyć szeroko zakrojona akcja marketingowa, z udziałem kontrowersyjnej piosenkarki i pisarki – Marii Peszek i muzyka Smolika. Na konferencji prasowej ma zostać to potwierdzone. Gwiazdy wystąpią w spotach wizerunkowych banku, które już w najbliższych dniach powinny pojawić się w telewizji.
W spocie Maria Peszek w taki sposób zachwala Inteligo: „Nie mam czasu na seks, a co dopiero na jakieś tam banki, PIN-y, przelewy i inne pieprzoty”. Natomiast Smolik rozkoszuje się ciszą, a potem wyznaje wszystkim telewidzom, że nie lubi dużo mówić, lecz robić muzykę, a swoje finanse powierza Inteligo.
[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=MUU24HFQNPI&NR=1&rel=0 301 210]
Zatrudnienie wysokobudżetowych gwiazd jednoznacznie wskazuje na to, że Inteligo bardzo poważnie przypuszcza ofensywę na rynku. W ciągu dwóch lub trzech lat bank planuje pozyskać milion nowych klientów, podczas gdy dziś ma ich około 700 tysięcy.
M.M.
bankowynet.pl