Płatności odroczone – nowy sposób zapłaty

wozek-zakupyZ płatności online korzysta w Polsce coraz więcej osób. Cały czas pojawiają się jednak nowe rozwiązania – jedną z ciekawszych nowości jest system płatności odroczonych. Na czym polega jego działanie?
Payu, Dotpay, Transferuj
Jeszcze kilka lat temu wyżej wymienione nazwy zapewne niewiele mówiły przeciętnej osobie. Obecnie ktoś, kto zamawia produkty przez Internet, z pewnością kojarzy przynajmniej jedną z trzech wymienionych nazw. Popularyzację systemów płatności wzmocnił swego czasu zwłaszcza serwis aukcyjny Allegro, który wprowadził system „Płacę z Allegro” (przekształcony później w dobrze już znane PayU). Zapłata za wygrane aukcje stała się nagle wygodna (dane do przelewu uzupełniane automatycznie), szybka (sprzedawca otrzymuje zapłatę w ciągu kilku minut), oraz dostępna 24 godziny na dobę w wielu bankach.
Systemy płatności online zostały wdrożone w wielu sklepach internetowych, gdyż sprzedający chcieli umożliwić komfortowe i szybkie kanały zapłaty. Ich użytkowanie wiąże się dla nich z prowizjami, jednak mimo tego na rynku jest coraz mniej sklepów, które jeszcze nie wdrożyły jednego z systemów.
Kup teraz, zapłać później
To hasło przewodnie systemu Ferbuy, czyli systemu odroczonych płatności online. Na zapłatę klient ma 14 dni, a całe to „przedłużenie” nie wiąże się z żadnymi opłatami – można najpierw dostać towar, a potem za niego zapłacić. Natomiast po przekroczeniu dwutygodniowego terminu konsument może skorzystać z płatności ratalnych – naturalnie to wiąże się już z poniesieniem określonych kosztów.
Ferbuy działa w naszym kraju od stosunkowo niedawna, jednak jak informuje jego właściciel, z takiej formy zapłaty można skorzystać już w 3050 sklepach (lista sklepów – zobacz). Tak duża liczba jest spowodowana wdrożeniem tego kanału do systemów Transferuj oraz Przelewy24, jako jedną z opcji płatności. Podobnie wygląda sytuacja z płatnościami BLIK – to także czasem alternatywa oprócz przelewu pay-by-link czy płatności kartą.
Możliwości zapłaty cały czas rozwijają się – stają się coraz szybsze i wygodniejsze. To niewątpliwie korzystna sytuacjach zarówno dla klientów, jak i sprzedawców, chociaż ta druga grupa musi dokonać pewnych starań, aby wdrożyć jak najwięcej opcji płatności. Jednak komfort rozliczeń jest z pewnością mocnym argumentem przemawiającym za stosowaniem tego typu rozwiązań we własnym sklepie. Dzięki temu usprawnia się cały proces i oszczędza tym samym czas – a jak wiadomo „czas to pieniądz”.
Informacja dostarczona przez: kontomania.pl – rankingi kont bankowych

Poprzedni artykułJaki rodzaj leasingu wybrać dla firmowego samochodu: finansowy czy operacyjny?
Następny artykułUbezpieczenie OC – dlaczego jest takie ważne?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here