Masz własną firmę i zależy Ci na jej ciągłym rozwoju? A może zastanawiasz się jak przyczynić się do usprawnienia i polepszenia jakości usług? Zapewne zgodzisz się, że podstawą dobrze prosperującego przedsiębiorstwa jest pozyskiwanie nowych klientów i kontaktów, a także ich zadowolenie z efektu końcowego współpracy. Mogą Ci w tym pomóc usługi call center. W jaki sposób? Dowiesz się po przeczytaniu tego artykułu.
Call center – outsourcing dla każdego
Być może call center głównie kojarzy Ci się usługami telefonii komórkowych albo medycznych jednak według statystyk, z usług call center korzysta znacznie więcej branż istniejących na rynku. Należą do nich:
- Ubezpieczenia,
- Usługi badawcze,
- Handel,
- Logistyka,
- Media wszelkiego rodzaju,
- Turystyka,
- Rozrywka,
- Budownictwo,
- Usługi wydawnicze,
- Usługi bankowe,
- Usługi motoryzacyjne.
Patrząc na zróżnicowanie tematyczne w/w usług możemy wyciągnąć wniosek, że outsourcing call center ma bardzo wiele do zaoferowania, a jego umiejętności i oprogramowanie, potrafią dostosować się do każdego przypadku i branży. Jakie więc czekają na nas korzyści, wynikające z usług call center?
Korzyści outsourcingu
Dlaczego warto skorzystać z oferty call center? Bo kompleksowość i jakość działania outsourcingu sprawia, że możesz skupić się na rzeczach, które naprawdę lubisz, a nie musisz zrobić w firmie.
Oto lista rzeczy, którymi call center zrobi za Ciebie:
- Baza nowych klientów. Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że pozyskanie klienta jest niezwykle pracochłonne i wymaga czasu, którego często nie ma. W tej sytuacji pomocne jest profesjonalne wsparcie wykwalifikowanych konsultantów call center. Koncentrują się oni na skutecznym wyszukaniu klienta i przedstawieniu mu oferty firmy w sposób jasny i przejrzysty.
- Całodobowy kontakt. Działając w pojedynkę czy z grupą pracowników nie jesteś w stanie świadczyć swoich usług 24 godziny na dobę. Call center sprawia, że jest to wykonalne. Możesz zlecić całodobową obsługę klienta lub ustalić ścisłe godziny pracy konsultantów. Ta łatwość i dostępność komunikacji i kontaktu sprawia, że firma może liczyć na zwiększenie obrotów ze sprzedaży. Dlaczego? Jeden zadowolony klient poleci Twój contact center innemu potencjalnemu odbiorcy, a ponadto przyczyni się do dobrego wizerunku firmy. Obsługa online może pomóc w wyborze produktów lub udzielić potrzebnej klientowi informacji. Takie działanie może przyczynić się do jeszcze innych korzyści.
- Utrzymanie klienta. Zdobycie klienta to tylko pół sukcesu w każdej branży, ale utrzymanie go niejednokrotnie graniczy z cudem. Powodem jest silna konkurencja, ale świetną linią obrony może być jakość obsługi klienta, które zaskarbią sobie jego zaufanie i przywiązanie do firmy. Według licznych badań rynku, do najczęstszych powodów, z jakich klienci rezygnowali z usług firm były zaniedbania relacji na późniejszym etapie sprzedaży.
- Terminarz spotkań – system call center oferuje także możliwość umawiania klientów z przedstawicielami firmy lub wykwalifikowaną obsługą danego działu. Dzięki takiemu działaniu zyskujesz dodatkowy czas.
- Analiza rynku – prócz wręcz doskonałej obsługi klienta, system bada rynek poprzez liczne ankiety i pozyskiwanie opinii klientów oraz innych firm. Takie rozwiązanie i zbieranie danych pomaga rozeznać, jakie są luki rozwojowe firmy i co warto ulepszyć. Pomaga to także uniknąć niepotrzebnych kosztów i wyznacza właściwy kierunek działania, dzięki czemu praca staje się efektywniejsza i trafia do konkretnej grupy osób.
Call center, dlaczego warto się zdecydować?
Prócz obowiązków i wynikających z nich korzyści, call center ma do zaoferowania znacznie więcej niż dobra obsługa klienta. Skorzystanie z usług outsourcingu daje firmie większe poczucie bezpieczeństwa. Jak to możliwe? Dostawcy Call Center muszą kłaść szczególny nacisk na ochronę danych. Pozyskiwane i budowane bazy klientów, produktów, kontaktów, adresów itp. sprawia, że ich zabezpieczenia nie są standardowe, a muszą spełniać wysokie normy kontrolne. Sprawdź szczegóły!
Ponadto dzięki contact center jesteś w stanie uniknąć innych sytuacji kryzysowych. W przypadku jakiejś awarii lub problemu, klienci jeden po drugim, będą starali się dodzwonić do działu obsługi klienta w celu uzyskania pomocy. Takie wsparcie pomoże znaleźć rozwiązanie dla każdego dzwoniącego w bardzo krótkim czasie, co nie byłoby możliwe przy standardowym wewnętrznym systemie pracy.
Warto więc już dziś korzystać ze wsparcia call center z powodu wygody i kompleksowości, jakie oferuje, ale także dlatego, że jest to bardzo przyszłościowe rozwiązanie. Wybuch pandemii idealnie pokazał jak korzystny może być contact center, gdy biura stacjonarne zostały zamknięte. Należy więc iść z duchem czasu i zadbać o to, by żadne nieprzewidziane zdarzenia nie zatrzymały rozwoju naszej firmy.