Apetyt konsumentów na kierowane danymi alternatywne usługi finansowania w otwartej bankowości wciąż rośnie – raport fintech

Nie jest żadną tajemnicą, że branża usług finansowych wciąż się zmienia. Jednakże, nowy raport pokazuje, że zainteresowanie pożyczkami od usługodawców alternatywnych usług finansowych wzrosło znacznie w 2018 względem 2017. Wciąż jest przestrzeń na nowe innowacje i oferowanie dodatkowych usług.

6 coroczny raport o kluczowych trendach w podejściu klientów do cyfrowych pożyczek podkreśla, że konsumenci coraz częściej decydują się na usługi finansowe z sektora alternatywnego.

Dużą rolę w tym odgrywa zrozumienie usług opartych na chmurze, w tym bezpieczeństwa i elastyczności przez nie oferowanych, jak powiedział ekspert w alternatywnych usługach finansowych, założyciel oraz prezes Finstar Financial, Oleg Bojko.

„Zbieg różnych sił, w tym zmiany zachowań klientów, postępy w technologiach opartych na chmurze, oraz rosnąca moc obliczeniowa i dostępność urządzeń mobilnych, a także pojawienie się nauki o danych, otwierają nową przestrzeń dla nowych graczy, stawiając przed tradycyjnymi instytucjami bezprecedensowe wyzwanie. Te siły łączą się aby stworzyć nowe szanse dla oferowania usług tym, którzy nigdy nie mieli do nich dostępu,” Bojko, inwestujący w obiecujące firmy z sektora FinTech z całego świata.

Wygodne i elastyczne opcje

Dane z raportu Equiniti obejmują:

  • 62% konsumentów rozważa alternatywnych kredytodawców cyfrowych przy poszukiwaniu kredytu, względem 15% w 2017
  • 60% konsumentów zdecyduje się na pożyczkę z wyższym oprocentowaniem, jeżeli zaoferuje im się ją w momencie, w którym ich wniosek o kredyt w innym miejscu został odrzucony.
  • 70% konsumentów czuje się lepiej, jeżeli może wypełnić cały wniosek online, bez konieczności rozmowy z personelem obsługi klienta.
  • 64% mówi, że gdyby mieli przekroczyć kwoty kredytu w rachunku bieżącym, prawdopodobnie zaakceptowałyby pożyczkę o niższej stopie procentowej.

Te szczegóły raportu podkreślają, że wygoda i elastyczność są bardzo cenione przez konsumentów, a także, że zyskują coraz więcej zaufania w bankowości otwartej, a zwłaszcza jasnym wykorzystaniu danych osobowych w pewnych sytuacjach.

„Pomimo trudnych perspektyw gospodarczych dla kredytodawców, istnieją duże możliwości dzięki zróżnicowaniu – dlatego zrozumienie, co konsumenci cenią najbardziej, ma kluczowe znaczenie,” powiedziała Sarah Jackson, Dyrektor Sprzedaży w Equiniti Credit Services. „Raport pokazuje, że kredytodawcy mogą znacznie zyskać przez oferowanie dodatkowych usług i ujawnia, jak najlepiej mogą wykorzystać inteligentne, zautomatyzowane procesy powstawania i zarządzania aby zróżnicować się dzięki utrzymaniu konsumentów i poprawie doświadczenia użytkownika.”

Zmiana podejścia konsumentów

Podczas gdy podejścia klientów wobec branży alternatywnych usług finansowych wciąż się ocieplają, eksperci z branży widzą szanse na wzrost dla istniejących i przyszłych firm typu FinTech, które mogą zdobyć konsumentów i znaczne udziały w rynku.

Firmy które już oferują bezpieczne, niezawodne, oraz szybkie usługi finansowe są w stanie zaspokoić wymagania konsumentów i szybko się rozwijać. Brian D’Arcy, założyciel cyfrowej platformy pożyczkowej Luna Connect, stworzył właśnie taką firmę.

„Luna Connect ogranicza koszta powstawania i przetwarzania, a także obniża ryzyko dla kredytodawców, równocześnie zapewniając lepsze doświadczenie dla kredytobiorców, w tym szybsze decyzje i poprawioną obsługę klienta. Pozwala to także kredytobiorcom na składanie wniosków i łączenie ich danych online”, mówi Darcy.

Ten rodzaj alternatywnych usług finansowych to coś, czego coraz więcej klientów szuka, coś co im imponuje.

„Klienci są wystawieni na, i coraz częściej oczekują niezrównanej prędkości i wygody w usługach finansowych, żądają więc produktów i usług działających zawsze, wszędzie, natychmiast, i na ich własnych zasadach. Usługodawcy alternatywnych usług finansowych stali się pierwszymi, którzy odpowiedzieli na te potrzeby,” powiedział Oleg Bojko, inwestor, założyciel Finstar Financial Group.

Jak pokazuje ankieta Equiniti, apetyt konsumentów na coraz bardziej innowacyjne rozwiązania z sektora alternatywnych usług finansowych wciąż rośnie.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here