Portale społecznościowe nie od dziś stanowią medium, w którym prowadzone są działania promocyjne różnych firm i instytucji. W chwili obecnej w sferę społecznościową w polskim Internecie wkracza śmiało bank ING. Wedle opinii specjalistów, jest to strzał w dziesiątkę, bowiem portale społecznościowe cieszą się wśród Polaków ogromną popularnością.
ING Bank Śląski postanowił uruchomić kampanię promocyjną na portalu Nasza-klasa.pl. W ten sposób angażuje on internautów w aktualnie prowadzoną kampanię reklamową dotyczącą kredytów hipotecznych. Jej hasłem przewodnim jest: „Nie szukaj wymówek! Dojeżdżamy, załatwiamy”. Nasza-klasa.pl skupia wokół siebie użytkowników w różnym wieku, którzy w dużej mierze stanowią grupę docelową dla ING Banku Śląskiego.
Kampania reklamowa banku w portalu społecznościowym opiera się o uruchomienie dwóch odrębnych profilów, które są kontami fikcyjnymi bohaterów reklam telewizyjnych ING Banku Śląskiego. Mowa tu o profilu Mamusi, która pragnie, aby synek w końcu postarał się o kredyt hipoteczny i usamodzielnił się. Drugim profilem, jak można się domyślić, jest profil syna, Jacusia, który poszukuje kolejnych wymówek, aby nie starać się samodzielnie o kredyt i uniknąć załatwiania formalności kredytowych.
W obrębie profilu Mamusi internauci mogą brać udział w prowadzonych dyskusjach, natomiast profil Jacusia jest przeznaczony przez bank na prezentację filmów reklamowych – kolejnych odsłon prowadzonej w mediach kampanii przez ING.
Internauci biorący aktywny udział w serwisie społecznościowym nk.pl mają możliwość wzięcia udziału w dwóch konkursach ogłoszonych na łamach portalu przez ING. Pierwszym z nich jest konkurs „Generator wymówek”. Zabawa polega na wymyślaniu coraz to nowych wymówek dla Jacusia, aby mógł on skutecznie uniknąć formalności, jakie nierozerwalnie wiążą się z kredytem hipotecznym. Trzy najlepsze wymówki każdego dnia zostają nagrodzone, a ich pomysłodawcy otrzymają pakiet 500 eurogąbek, czyli waluty, jaką można się posługiwać w portalu Nasza-klasa.pl. Można ją wymienić np. na prezenty przesyłane pomiędzy użytkownikami serwisu.
Kolejny konkurs również opiera się o wymówki dla Jacusia, ale już najlepsze propozycje internautów zostaną wykorzystane w kolejnym konkursie, gdzie do wygrania będą bony na zakupy w sieci sklepów IKEA. ING Bank Śląski promuje w nowej kampanii ofertę kredytu hipotecznego, w którym doradcy banku dojeżdżają do klientów na terenie całego kraju i załatwiają za nich formalności, takie jak wypełnienie wniosku o kredyt hipoteczny, uzyskanie wypisu z Księgi Wieczystej, wypełnienie i złożenie do sądu wniosku o ustanowienie hipoteki, czy też wypełnienie deklaracji PCC-3, którą należy złożyć w Urzędzie Skarbowym.
M.M. – bankowynet.pl
źródło: ING Bank Śląski