-0.3 C
Warszawa
piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościEfektywny marketing internetowy - Linki sponsorowane a pozycjonowanie

Efektywny marketing internetowy – Linki sponsorowane a pozycjonowanie

efektywny_marketing_internetowyTwoja firma wkracza do sieci? Chcesz wypromować swoją stronę internetową bądź produkt? Zależy Ci na efekcie i czasie? Prowadzone dotychczas działania marketingowe nie przyniosły spodziewanego efektu? Popraw ich efektywność. Dziś w ramach cyklu „Jak zwiększyć obroty przedsiębiorstwa?” prezentujemy pokrótce działania z zakresu SEM i SEO – linki sponsorowane oraz pozycjonowanie.

Start: Google.pl

Zbliża się wiosna. Planujesz porządki w ogrodzie i mały remont w domu, potrzebujesz zatem narzędzi ogrodowych oraz ekipy remontowej. Co robisz? Zasiadasz przed komputerem i zaczynasz poszukiwania. Zazwyczaj w znalezieniu najkorzystniejszej oferty pomaga Ci wyszukiwarka Google (jest niekwestionowanym liderem na światowym rynku wyszukiwarek – ponad 90 proc. internautów korzysta właśnie z wyszukiwarki Google).

Wróćmy do narzędzi ogrodowych i ekipy remontowej. Wpisujesz, więc w pasek wyszukiwarki właściwe zapytanie: narzędzia ogrodowe oraz remonty Wrocław (zakładamy, że mieszkasz w okolicach stolicy Dolnego Śląska), naciskasz enter i pojawia się strona z wynikami wyszukiwania – zarówno organicznymi, jak i linkami sponsorowanymi.

Linki sponsorowane

Linki sponsorowane to te wyniki, które pojawiają się po prawej stronie oraz u góry strony na wyszczególnionym na żółty, zielony bądź różowy kolor tle. To forma płatnej reklamy (w systemie Googel AdWords) w wyszukiwarce Google.

Jak skorzystać z tej formy reklamy internetowej? Wystarczy, że założysz konto w systemie Google AdWords bądź zlecisz wyspecjalizowanej agencji przygotowanie oraz poprowadzenie kampanii. Jeśli nigdy nie korzystałeś z systemu, choć jest on dość prosty w obsłudze, zleć wdrożenie kampanii specjalistom. Pomogą Ci dobrać słowa kluczowe, skomponować tekst reklamy, a także określić jej parametry oraz budżet.

Zalety systemu Google AdWords? Duża elastyczność . Sam określasz całkowity budżet kampanii, budżet dzienny, możesz także precyzyjnie wskazać dni i godziny emisji reklam, jak również obszar, na którym będzie ona wyświetlana. Precyzyjne targetowanie i geotargetowanie sprawi, że przekaz trafi do konkretnej grupy docelowej przez co będzie bardziej efektywny, a budżet przeznaczony na promocję właściwie spożytkowany.

Pozycjonowanie

Tuż poniżej paska wyszukiwarki, w który wpisujesz zapytanie znajdują się tzw. organiczne wyniki wyszukiwania. Wysoka pozycja strony w wynikach wyszukiwania uzależniona jest w dużej mierze od przejrzystego i „przyjaznego” dla robotów wyszukiwarek kodu strony, dużej ilości wartościowych linków, kierujących do witryny.

Jak zyskać wysokie pozycje? Istnieje dziedzina marketingu internetowego zwana SEO. Specjaliści z branży SEO (Search Engine Optimization) zajmują się pozycjonowaniem. Pozycjonowanie to proces, którego celem jest uzyskanie przez daną stronę internetową wysokich pozycji w wyszukiwarce internetowej.

Czy warto inwestować w pozycjonowanie? Jeśli posiadasz bądź planujesz założenie strony internetowej to odpowiedź jest oczywista – WARTO. Im wyżej w wynikach wyszukiwania znajdzie się Twoja strona, tym większe prawdopodobieństwo, że zajrzą na nią Twoi potencjalni klienci i skorzystają z oferowanych przez Ciebie usług.

Linki sponsorowane vs pozycjonowanie

Zastanawiasz się w co lepiej zainwestować – linki sponsorowane (reklamę w systemie Google AdWords) czy pozycjonowanie? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Jeśli najważniejszy dla Ciebie jest szybki efekt, to linki sponsorowane będą właściwym rozwiązaniem. Jednakże należy pamiętać, że internauci chętniej „klikają” w wyniki wyszukiwania organicznego niż płatną reklamę. Pozycjonowanie jest więc inwestycją opłacalną, jednakże musimy pamiętać, że to proces czasochłonny, na którego wyniki przyjdzie na poczekać około 3 miesięcy (wszystko zależy od tego jak popularną i trudną frazę wybierzemy). Warto zatem przynajmniej w początkowej fazie pozycjonowania (nim nasza strona zajmie wysokie pozycje) skorzystać równocześnie z linków sponsorowanych.