Brytyjski Tesco Bank uruchamia sprzedaż kredytów hipotecznych. Z jego usług korzysta już ponad 6,5 mln klientów. Tymczasem w Polsce sieć Tesco Finance dopiero raczkuje. Czy istnieje szansa, że i na naszym rynku zadebiutuje Tesco Bank?
Na Wyspach Tesco jest największym bankiem, który powstał na bazie uznanej marki sklepowej (nie jedynym, do równie popularnych należą Salisbury Bank oraz Mark&Spancer Bank). Jak podaje portal internetowy prnwes.pl, co ósmy dorosły Brytyjczyk posiada produkt Tesco Banku. Bank przechowuje depozyty w wysokości 5,4 mld funtów. Dysponuje siecią 3 tys. bankomatów. Właśnie uruchamia sprzedaż kredytów hipotecznych. To powazny konkurent dla tradycyjnych banków. Na co dzień w sieci Tesco zakupy robią miliony mieszkańców Wysp,a sama marka Tesco to zaufany brand, cieszący się dużą popularnością
Na początku swojej działalności Tesco Bank – oferował produkty bankowe we współpracy z Royal Bank of Scotland jako Tesco Finance. W 2008 roku Tesco odkupiło udziały i założyło bank pod własnym szyldem.
Obecnie w Polsce Tesco oferuje swoim klientom karty kredytowe, nieoprocentowane kredyty konsumenckie, kredyty gotówkowe oraz konsolidacyjne we współpracy z Meritum Bankiem. Klienci skorzystać mogą również z oferty ubezpieczeń osobistych, komunikacyjnych oraz majątkowych. Produkty dostępne są w 62 punktach Tesco Finance, zlokalizowanych na terenie supermarketów oraz w sprzedaży internetowej.
Ciut ponad 60 punktów sprzedaży produktów Tesco Finance to w stosunku do 400 sklepów na terenie kraju, niewiele. Jednak współpracujący z Tesco od 2011 roku, Meritum Bank, w początku sierpnia, zapowiedział dalszą współpracę oraz wzbogacenie oferty Tesco Finance o rachunki osobiste sygnowane marką Tesco wraz kartami debetowymi i kredytowymi opatrzonymi logo supermarketu.
Czy już wkrótce na polskim rynku zadebiutuje nowy Tesco Bank? Wszystko wskazuje, że przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Kooperacja banków z dużymi sieciami handlowymi to dziś codzienność. Millennium Bank oferuje karty kredytowe sygnowane logiem delikatesów Piotr i Paweł. Sygma Bank z kolei posiada w swojej ofercie kilkanaście produktów tego typu. Oferuje “plastiki” we współpracy z partnerami takimi, jak m.in.: Real, Selgros, Fotojoker, Nonet czy marketami budowlanymi: OBI, Nomi, Praktiker.
Co wyróżnia Tesco? Brytyjskie doświadczenie oraz know-how. Tesco posiada także doskonałą infrastrukturę, a program lojalnościowy Card Club to kopalnia wiedzy o zachowaniach oraz potrzebach konsumentów. Czy nie zdarzyło Wam się otrzymać w zamian za zgromadzone punkty Card Club bonu idealnie odzwierciedlającego Wasze potrzeby?
Tesco Bank to nie jedyny bank, który swoją pozycję w branży finansowej zbudował na bazie wcześniejszej marki. Za przykład mogą posłużyć także Salisbury Bank oraz Mark&Spencer Bank. W ślady Tesco próbował pójść amerykański Wal Mart, jednak nie otrzymał on zgody na utworzenie instytucji finansowej.