DnB Nord stawia na korporacje

Bank DnB Nord zmienia strategię. Dotychczas bank swoją ofertę kierował głównie do klientów sektora MŚP oraz klientów detalicznych. Teraz w centrum zainteresowania marketingowców i ludzi odpowiedzialnych za przygotowanie oferty banku, znajdą się głównie klienci korporacyjni.

Decyzja podjęta została przez norweski zarząd DnB. Jak tłumaczy prezes zarządu DnB Nord w Polsce, Artur Tomaszewski, działania podyktowane są dogłębną analizą rynku. Pomimo, iż rynek bankowy oferujący produkty dla sektora MŚP oraz klientów detalicznych w naszym kraju jest niezwykle chłonny i perspektywiczny, konkurencja sprawia, iż osiągnięcie satysfakcjonujących wyników sprzedażowych wymaga zainwestowania dużych zasobów kapitałowych.

Zmiany w DnB NORD zgodne są z modelem biznesowym, w którym bank działa w Norwegii oraz w 19 innych krajach, gdzie zajmuje się głównie bankowością korporacyjną i obsługuje duże firmy.

Czy zapowiadane zmiany zrewolucjonizują funkcjonowanie banku? Będzie to zaledwie „kosmetyka”. Bank na długo zanim skierował swoją ofertę do klienta detalicznego, zajmował się obsługą głównie dużych przedsiębiorstw.

Kto jest docelowym klientem? Strategiczną grupę docelową polskiego oddziału banku stanowią globalni klienci DnB, skandynawscy przedsiębiorcy, a także sektor publiczny oraz polskie przedsiębiorstwa z rocznym dochodem na poziomie min. 80 mln złotych.

Koncentracja na kliencie korporacyjnym oraz wsparcie norweskiego inwestora pozwoli na przygotowanie specjalnej „szytej na miarę” , zgodnej z wymogami branży w jakiej działa klient oferty. Strategicznymi sektorami w jakich DnB Nord upatruje potencjalnych klientów są energetyka, telekomunikacja, przemysł farmaceutyczny, spożywczy oraz wybrane branże produkcyjne oraz usług.

Bank nie zrezygnuje z obsługi dotychczasowego portfela klientów. Nadal będzie świadczył usługi dla obecnych klientów z sektora MSP, wspólnot mieszkaniowych czy klientów indywidualnych.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here