-0.3 C
Warszawa
niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościDlaczego nie zmieniamy banków?

Dlaczego nie zmieniamy banków?

Dlaczego nie zmieniamy banków? Wiele osób narzeka, że ich bank stosuje zbyt wysokie opłaty za przelewy, że pobiera opłaty za utrzymywanie konta, albo też ma skomplikowane procedury zaciągnięcia linii kredytowej. Jednak pomimo tych wszystkich narzekań mało kto jest skłonny rzeczywiście dokonać realnej zmiany banku na inny, z lepszą ofertą. Najprawdopodobniej przyczyną takiej sytuacji jest to, że polscy konsumenci nie wiedzą jak bezproblemowo zmienić bank. W procesie zmiany dostawy produktów i usług finansowych widzą wiele pułapek i zbędnych kosztów. Choć istnieją już ułatwienia dla klientów chcących przejść ze starego, do nowego banku, to tak naprawdę mało kto z nich korzysta.

Banki funkcjonujące na polskim rynku dopiero od kilku lat starają się powiększać grono swoich lojalnych klientów. Chcą, aby jak największa ich liczba otwierała nowe konta osobiste i firmowe, ponieważ jest to korzystne dla nich samych. Z tego też względu są gotowi załatwić wszelkie formalności związane z przeniesieniem konta klienta ze starego banku.

Na zmianę banków decyduje się co 10 klient w Europie. Podejmuje trud rozwiązania swojego problemu bankowego, choć wie, że często musi w związku z tym ponieść wysokie koszty. W Polsce 7% klientów banków chce je zmienić w najbliższym czasie na inne, z kolei w Niemczech co trzeci klient myśli o zmianie banku.

Wielu konsumentów nie jest zadowolonych z jakości usług i produktów oferowanych im przez dotychczasowe banki. Wydawałoby się, że wystarczy tylko pójść do nowego banku i otworzyć nowe konto, zamykając jednocześnie stare i przenosząc wszystkie zlecenia na nowe konto. 80% respondentów w Europie jest zdania, że zmiana banku odbywa się w sposób bezproblemowy, choć zawsze mogą się przy tym zdarzyć nieprzewidziane sytuacje.

Czasami zmiana banku jest kosztowna, ponieważ dotychczasowy bank nalicza nam opłatę karną za zamknięcie konta. Ma to najczęściej miejsce w momencie, kiedy mieliśmy konto przez krótki czas w danym banku.

Mobilność klientów bankowych mogą zwiększyć banki, które będą gotowe wyręczyć klienta w całym procesie przeniesienia rachunku do innej instytucji. Jeśli klient będzie musiał jedynie otworzyć konto i podpisać upoważnienie dla doradcy na przeniesienie rachunku do nowego banku, o wiele więcej osób zdecyduje się na taki krok.