Strona główna Aktualności Deutsche Bank mija się z prawdą w reklamach?

Deutsche Bank mija się z prawdą w reklamach?

0

reklama_deutsche_bankReklamy banków w prasie, telewizji czy w sferze internetowej zawsze kuszą klientów a to niskimi opłatami, a to wysokimi stawkami oprocentowania depozytów, czy brakiem formalności przy zaciąganiu kredytów. Kiedy jednak klient skuszony reklamą udaje się do banku, okazuje się, że widziana przez niego reklama nie do końca jest zgodna z prawdą.

Z podobną sytuacją mamy do czynienia w przypadku reklam Deutsche Banku, w których promowany jest rachunek maklerski DB Market. Hasło reklamowe wskazuje: z superniską prowizją przez Internet. Patrząc na reklamę nowego rachunku maklerskiego w Deutsche Banku można odnieść wrażenie, że pobiera on bardzo niskie prowizje za obrót aktywami przez klienta, właściciela rachunku DB Market. W reklamie wyraźnie widnieje superniska prowizja w wysokości 0,19%. Wiadomo, że stanie się ona udziałem klienta, jeśli będzie korzystał ze swojego rachunku maklerskiego w Deutsche Banku przez Internet.

Niestety, w praktyce nie wygląda to tak świetnie, jak w reklamach. Deutsche Bank co prawda rzeczywiście stosuje prowizję w wysokości 0,19% od zawieranych transakcji na giełdzie, ale minimalna prowizja wynosi 3 zł. Nawet więc jeśli klient kupuje akcje na 100 zł za pośrednictwem rachunku maklerskiego DB Market, bank pobierze za to 3 zł prowizji, a nie 19 groszy, jakby wynikało to z reklam Deutsche Banku.

Deutsche Bank zapewniał, że będzie pobierał prowizję maklerską tylko w wysokości 0,19% wartości obrotu instrumentami notowanymi na Giełdzie Papierów Wartościowych, bez względu na wartość zawieranej transakcji i obrotów, jakie klient utrzymuje na swoim rachunku maklerskim. W reklamie nie ma słowa o minimalnej prowizji od jednej transakcji, ale już w tabeli opłat biura maklerskiego Deutsche Banku – DB Securities, wyraźnie wskazana jest prowizja minimalna za transakcję dokonaną za pośrednictwem Internetu. Klient zapłaci jeszcze wyższe, ponad 10 złotowe prowizje, jeśli będzie dokonywał zleceń przez telefon lub w placówce bankowej. Przy zleceniach dokonywanych osobiście i telefonicznie kwota prowizji pobieranej przez DB Securities uzależniona jest od wartości zlecenia. Najwięcej klient zapłaci, jeśli zlecenie będzie opiewało na kwotę powyżej 50 tys. zł. Prowizja wyniesie wówczas 0,7%, czyli przy zleceniu na 50 tys. będzie trzeba zapłacić 350 zł prowizji. W przypadku zlecenia przez Internet na taką samą kwotę firma maklerska pobierze prowizję w wysokości 0,19%, czyli 95 zł. W takiej sytuacji rzeczywiście bank zapewnia najniższe prowizje na rynku i klient może być z nich w pełni zadowolony. Jeśli jednak dokonuje on niewielkich transakcji, za każdą zapłaci minimum 3 zł prowizji.

Po nagłośnieniu całej sytuacji w mediach elektronicznych, Deutsche Bank zaprzestał stosowania opłaty i prowizji minimalnej przy transakcjach zlecanych z rachunku maklerskiego przez Internet.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here