8.6 C
Warszawa
sobota, 20 kwietnia, 2024
Strona głównaAktualnościCoraz więcej klientów bankowości mobilnej

Coraz więcej klientów bankowości mobilnej

mobile_bankingJuż dawno minęły czasy, gdy większość klientów banków odwiedzało placówki stacjonarne, aby zrealizować przelew, sprawdzić stan konta, czy skorzystać z innych produktów finansowych. Miejsce wielu oddziałów stacjonarnych zajęły placówki wirtualne. Bankowość elektroniczna zdecydowanie uprościła korzystanie z produktów bankowych.

Wystarczy dostęp do Internetu, aby móc z niej w pełni korzystać. Dziś coraz większą konkurencją dla niej jest bankowość mobilna, która wymaga użycia nowoczesnych telefonów komórkowych. Z roku na rok przybywa użytkowników mobilnej bankowości. Jak informuje PRNews.pl, na podstawie przeprowadzonych badań, na koniec marca 2013 roku aktywnych użytkowników bankowości mobilnej było aż 1,33 mln.

Mobilne aplikacje nabierają znaczenia w wielu branżach gospodarki, także jeśli chodzi o bankowość. Coraz więcej instytucji bankowych uruchamia swoje mobilne serwisy, pozwalające na korzystanie z oferty bankowej w dowolnym miejscu, w którym znajduje się użytkownik. Bankowość mobilna dla wielu nowoczesnych banków jest przyszłością w obsłudze klienta, dlatego też intensywnie inwestują w jej rozwój.

Rośnie liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej. Łącznie, z takiego systemu w 10 przebadanych przez PRNews.pl bankach, korzystało o 150 tys. więcej użytkowników, niż na koniec 2012 roku. W tym czasie Getin Bank wystartował z własną ofertą bankowości mobilnej, którą wprowadził w formie aplikacji. Co ciekawe, na rynku finansowym w Polsce również ESBANK spółdzielczy udostępnił dla swoich klientów aplikację mobilną. Miało to miejsce w marcu 2013 roku.

Już 16 instytucji bankowych daje swoim klientom na polskim rynku finansowym mobilny dostęp do rachunku bankowego za pomocą tzw. lekkiej strony internetowej lub wyspecjalizowanej aplikacji bankowości mobilnej. Takie aplikacje dostępne są w systemach iOS i Android.

Lider w polskiej bankowości, bank PKO BP udostępnia płatności mobilne IKO dla BlackBerry i Nokii, a Bank Millennium dla systemu Windows Phone 8. W przyszłości niewątpliwie pojawią się aplikacje zoptymalizowane pod kątem różnych systemów, z których korzystają użytkownicy mobilni.

 Bez wątpienia, największym bankiem mobilnym jest dziś mBank, który prym wiedzie również w bankowości internetowej. Coraz więcej klientów płatności mobilnych IKO ma również PKO BP, który całkowicie zmienił swoją strategię działania i stał się bankiem nowoczesnym, z tradycjami. Największy kwartalny wzrost liczby użytkowników bankowości mobilnej zanotował w marcu 2013 roku bank Pekao SA.