9.5 C
Warszawa
sobota, 27 kwietnia, 2024
Strona głównaAktualnościCiti Handlowy z aplikacją Android

Citi Handlowy z aplikacją Android

citi_bank_z_androidemBank Citi Handlowym jest jednym z pierwszych banków w Polsce, który w ramach bankowości mobilnej wydał aplikację na Android. Miało to miejsce już w 2011 roku, ale od tego czasu aplikacja przeszła wiele modyfikacji. W ostatnim czasie zyskała zupełnie nową szatę graficzną. Naszpikowana jest ona innowacyjnymi funkcjonalnościami, chociaż przy standardowym jej zastosowaniu widać, że nie do końca posiada ona takie cechy, które byłyby pożądane przez klientów.

Tworząc aplikację mobilną Citi Handlowy zdecydował się dopasować jej funkcjonalność do unikalnych potrzeb odbiorców, którzy chcą korzystać z bankowości na telefonach komórkowych czy tabletach. Bankowość mobilna Citi Handlowego – CitiMobile, nie posiada tylu funkcji, co bankowość internetowa, ale należy uznać to za plus, ponieważ dzięki temu klienci mogą korzystać z niej swobodnie. Pamiętajmy, że możliwości zastosowania bankowości mobilnej są ograniczone w stosunku do możliwości, jakie daje klientom bankowość internetowa.

Dużą zaletą CitiMobile jest to, że klient Citi Handlowego nie musi posiadać dodatkowych loginów i haseł, aby móc aktywować i zalogować się do aplikacji mobilnej na swoim smartfonie. Wystarczy zainstalować na urządzeniu program CitiMobile i zalogować się na swoje konto. Logowanie przebiega tożsamo, jak w serwisie bankowości internetowej. Aplikacja mobilna ma opcję zapamiętania nazwy użytkownika, dzięki czemu przy każdorazowym logowaniu nie trzeba jej wpisywać, a wystarczy podać hasło, aby korzystać z bankowości mobilnej Citi Handlowego.

Po zalogowaniu się w CitiMobile użytkownik ma podgląd swoich rachunków i widzi saldo na każdym z nich. Po kliknięciu w nazwę rachunku użytkownik przenoszony jest do historii transakcji. Informacje widoczne w CitiMobile odnoszące się do rachunku to jego numer IBAN, nazwisko klienta, saldo, kwota blokad i wysokość udzielonej przez Citi Handlowy linii kredytowej. Za pomocą aplikacji mobilnej Citi Handlowego użytkownik może dokonać przelewy wyłącznie pomiędzy rachunkami własnymi oraz zdefiniowanymi uprzednio w bankowości internetowej kontami. Przelew dokonuje się w uproszczony sposób, po zatwierdzeniu operacji. Nie można w CitiMobile dokonać przelewu na nieznane wcześniej konto. Jest to wymóg bezpieczeństwa. Kolejną opcją jest doładowanie telefonu komórkowego, ale tylko na numer podany wcześniej w bankowości internetowej.

Ciekawą funkcją CitiMobile jest opłacanie faktur za pomocą skanowania kodów QR. Opcja ta została nazwana mianem FotoKasy i pozwala na szybkie dokonywanie transakcji.

Jeśli użytkownik mobilny nie chce korzystać z CitiMobile, ale chciałby móc na przykład wykonać przelew przez telefon, może skorzystać z przeglądarki w komórce i pod adresem mobile.citibank.pl sprawdzić swoje konto bankowe i wykonać za jego pośrednictwem pożądane operacje.