18.6 C
Warszawa
sobota, 27 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościCiti Handlowy podnosi prowizję dla klientów

Citi Handlowy podnosi prowizję dla klientów

citi_handlowyDla banków oferowanie bezpłatnych kont osobistych jest kompletnie nieopłacalne pod względem finansowym. Ma to tylko wymiar marketingowy. Banki mają przy tym nadzieję, że klient korzystający bezpłatnie z konta bankowego będzie zapewniał wysokie wpływy na rachunek, albo zdecyduje się równocześnie na korzystanie z innych produktów bankowych, przynoszących zyski danej instytucji. Citi Handlowy postanowił jednak nie tracić na oferowaniu bezpłatnych kont bankowych i wprowadza właśnie prowizje za użytkowanie rachunków.

Z początkiem sierpnia w Citi Handlowym nie będzie już dostępne najtańsze konto CitiDirect. Jednocześnie, bank wprowadza opłaty dla biernych klientów w CitiKoncie. Wynika to z chęci skupienia się Citi Handlowego na obsłudze zamożnych klientów. Zmiana strategii banku trwa od dwóch lat. W chwili obecnej podejmowane są realne kroki w celu jej realizacji.

Koszty funkcjonowania Citi Handlowego dotychczas okazywały się zbyt wysokie, zwłaszcza, że nie jest on liderem w handlu detalicznym, wśród polskich banków komercyjnych. Oferta dla najbogatszych klientów w Citi Handlowym ma być rozbudowywana, zaś oferta dla przeciętnych konsumentów – redukowana. Citi Handlowy oszczędza i likwiduje część placówek bankowych, w innych redukując zatrudnienie.
Wszyscy właściciele internetowego konta osobistego w Citi Handlowym – CitiDirect, z dniem 1 sierpnia 2013 roku zostaną przeniesieni do CitiKonta. Jeśli klient nie będzie zapewniał wysokich wpływów na koncie i nie będzie je aktywnie wykorzystywał, zapłaci bankowi prowizję miesięczną nawet w wysokości 21 zł.

Samo CitiKonto w Citi Handlowym pozostanie w ofercie banku, dla przeciętnie zarabiających klientów. Koszt jego prowadzenia to 12 zł miesięcznie, co oznacza 2,5 zł podwyżkę opłaty w stosunku do obecnych prowizji. Dodatkowo, klient zapłaci 6 zł miesięcznie za użytkowanie karty debetowej wydanej do konta oraz 3 zł za możliwość korzystania z serwisu telefonicznego. Łącznie, CitiKonto będzie klienta kosztowało miesięcznie 21 zł. Można uniknąć miesięcznej opłaty za prowadzenie ROR-u w Citi Handlowym, ale trzeba zapewniać wpływ dochodów na konto w wysokości 3500 zł. Jeśli wpływ wynosi 2 tys. zł, opłata za konto jest obniżana o połowę, do 6 zł miesięcznie.

To nie wszystkie opłaty, jakie czekają na właścicieli CitiKonta, jak i dotychczasowych użytkowników internetowego CitiDirect. Klient zapłaci 1 zł prowizji za każdą wypłatę z bankomatu innego niż należący do Citi Handlowego. 6 zł miesięcznie będzie kosztowało korzystanie z SMS-owych lub mailowych powiadomień o transakcjach dokonanych na koncie, zaś 10 zł – zlecenie u doradcy w CitiPhone realizacji przelewu.