3 C
Warszawa
niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCiti Handlowy - I miejsce w kategorii karta kredytowa

Citi Handlowy – I miejsce w kategorii karta kredytowa

To jeden z nieoczywistych i być może kontrowersyjnych werdyktów. Szukaliśmy karty wcale nie darmowej, bo, podobnie jak w przypadku konta osobistego, punktem wyjścia było założenie, że wartością zasadniczą jest zasada „value for money”. Klient płaci za produkt, ale w zamian otrzymuje konkretną wartość dodaną.

 

W czasach, gdy bankowcy jak mantrę powtarzają powiedzenie, że nie ma darmowych obiadów, gotowi byliśmy nagrodzić ofertę płatną, pod warunkiem że menu będzie atrakcyjne. Tymczasem najwięcej punktów otrzymała… darmowa karta Citi Handlowy Simplicity. Wybór został dokonany niestety w drodze eliminacji negatywnej, po odrzuceniu kolejnych propozycji nadesłanych przez łącznie 18 banków. Przez trzy kolejne miesiące przedstawiały one ofertę dopasowaną do oczekiwań jury. W styczniu szukaliśmy karty dla klienta zainteresowanego kartą darmową, w lutym istotne były dodatkowe usługi w karcie: ubezpieczenia, money back, programy punktowe. W marcu zapytaliśmy banki, co mają dla kogoś, kto chce używać karty jako źródła kredytu, dlatego interesuje go koszt karty, koszt kredytu czy możliwość rozłożenia długu na raty.

 

Wniosek z przeglądu ofert jest taki, że oferta bankowa w tym segmencie rynku jest bardzo do siebie podobna, a dodatkowych, niepłatnych usług bardzo niewiele. Tam, gdzie bank dodaje np. ubezpieczenie, dokładna lektura warunków ubezpieczenia ujawnia wąski zakres świadczeń, przy symbolicznych sumach ubezpieczenia. Zamiast ponosić roczny koszt karty w granicach 100-150 zł rocznie, dla klienta wydaje się bardziej zasadne wydanie tych pieniędzy na oddzielną polisę ubezpieczeniową. Ubogo prezentują się też programy promujące aktywność klienta. Od momentu obcięcia interchange przeliczniki wydanych złotych na punkty uprawniające do wymiany na produkty/usługi atrakcyjne są tylko w przypadku bardzo dużej transakcyjności karty.

 

Biorąc to wszystko pod uwagę, zespół ekspertów nagrodził Złotym Bankierem kartę Simplicity, która rzeczywiście jest produktem prostym, bez żadnych dodatków, ale też bezkosztowym. Wyróżnienie otrzymały dwie karty: BZ WBK karta 1/2/3 oraz Raiffesien Polbank karta Wizz Air.

 

Eugeniusz Twaróg

Źródło: Citi Handlowy